کد مطلب: 62330
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
اخلاق، تواضع،و تلاش در راستای تحکیم وحدت از خصوصیات بارز شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بود
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید از شهید عباسعلی سلیمانی درس اخلاق، تواضع، خدمت به مردم و تحکیم وحدت بگیریم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهیدعباسعلی سلیمانی که با حضور فرزندان آن شهید و اقشار مختلف مردم در محل مصلی قدس شهر زاهدان برگزار شد ضمن تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله سلیمانی به خانواده‌ایشان و عموم مردم استان بیان کرد: شهید عباسعلی سلیمانی مزد یک عمر خدمت در راه دین، تبلیغ معارف اسلامی و خدمت خالصانه به مردم را با شهادت گرفت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به آیه ۲۶ سوره یس افزود: اى كاش قوم من مى‏‌دانستند كه پروردگارم چگونه مرا مورد تکریم قرار داد.

آیت‌الله محامی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران گفت:‌ای پیامبر هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

وی گفت: دستیابی به مقام شهادت توسط شهید سلیمانی عامل کمال‌ایشان و باعث تسلی دل خانواده، مردم و بازماندگان بود اما از جهتی دیگر باید به یکدیگر تسلیت بگوییم چرا که جامعه ما شخصیت ارزشمندی را به سادگی از دست داد و این برای جامعه مایه خسارت است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان کرد: توفیق حضور در مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی حاصل شد و اقشار مختلف مردم نیز حضور گسترده‌ای در مراسم تشییع، تدفین و گرامیداشت‌ایشان داشتند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا خداوند نیز لطف خود را شامل حال ما کند.

وی با اشاره حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: خداوند متعال فرموده است‌ای بندگان راستین من در دنیا از نعمت بندگی من برخوردار شوید زیرا که در آخرت به سبب آن متنعّم می‌شود.

وی گفت: مردم اخلاق، پشتکار، سخنوری، تواضع و مردم‌داری شهید آیت‌الله سلیمانی را مشاهده کردند و همین امر سبب شد تا توفیق شهادت پیدا کنند.

امام جمعه زاهدان تشریح کرد: این دنیا کشتزار ماست و هرچه اینجا می‌کاریم در قیامت نیز برداشت می‌کنیم پس تا می‌توانیم باید عمر خود را صرف خدا، دین خدا و مردم کنیم.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: باید از شهید عباسعلی سلیمانی درس اخلاق، تواضع، خدمت به مردم و تحکیم وحدت بگیریم و‌ایشان را الگوی خود قرار داده و راهشان را ادامه دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از حضور فرزندان شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم گفت: انشالله که خداوند توفیق حاصل کند تا بتوانیم راه شهدا را ادامه داده و از زندگی شهدا درس بگیریم.

همچنین در پایان این مراسم جواد سلیمانی فرزند شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی اقشار مختلف مردم سیستان و بلوچستان عنوان کرد: شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی تمام عمر خود را در راه خدمت به مردم صرف کرده و شهادت مزد تلاشهای‌ایشان بود.

لازم به ذکر است سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از حاضران در این مراسم بود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark