کد مطلب: 45635
 
صبحگاه مشترک نيروهاي مسلح به مناسبت سالروز فتح خرمشهر
همزمان با فرا رسیدن سی ‌و سومین سالروز آزادسازی خرمشهر ، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح برگزار شد و بوق قطارها نیز به صدا در آمد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
صبحگاه مشترک نيروهاي مسلح به مناسبت سالروز فتح خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در استان های یزد ، سیستان و بلوچستان ، کردستان ، بوشهر، زنجان و کیش برگزار شد.
نمایندگان ولی فقیه در استان ها ، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، انتظامی ، ارتش و بسیج در مراسم صبحگاه به روح پرفتوح امام راحل و شهدای هست سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.
در آب های جنوب در سواحل بوشهر و کیش ، نیروهای مسلح مستقر از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و در ساحل خلیج فارس با نمایش توانمندی‌های خود ، نشان دادند که آماده دفاع از میهن و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.
در کیش مردم ، ایثارگران و نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به شهدای گمنام این جزیره ادای احترام کردند و با عطر افشانی ، نثار شاخه گل و قرائت فاتحه ، یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استان ها نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر حماسه بزرگ سوم خرداد ، در بیانیه های جداگانه آمادگی خود را بر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و تداوم خط سرخ شهادت اعلام کردند.

در فرازی از این بیانیه ها آمده است... سوم خرداد روز مقاومت وپیروزی وتجلی فرهنگ ایثار ، شهادت واز خودگذشتگی ملتی است که با اتکا به قدرت لایزال الهی ،حماسه ای جاوید بر تارک این سرزمین آفریدند و با رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب ، نظام ومیهن اسلامی الگویی ماندگار از فرهنگ وارزشهای دفاع مقدس ،برای نسلهای بعدی ایران همیشه سرافراز بر جای گذاشتند
در این بیانیه ها آورده شده است... امروز نیازمند آن هستیم که در سایه همدلی وهمزبانی وبا توکل به خدا وتبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری که رمز موفقیت امت ایران است در مقابل زیاده خواهی های استکبار وسلطه آنها ایستادگی کنیم ودر جریان جنگ نرم با تشکیل جبهه عظیم مردمی وظیفه حساس خود را انجام دهیم.
بدون تردید عملیات بزرگ و غرورآفرین بیت المقدس در سوم خرداد سال 61 ، اتحاد رزمندگان دلیر میهن و اتکای آنان به خداوند را به عنوان رمز پیروزی به نمایش گذاشت و فصل تازه ای را در معادلات سیاسی جمهوری اسلامی و جهان رقم زد و باعث شد تا حامیان رژیم بعثی - صهیونیستی صدام ، سراسیمه و متحیر در پی راهی برای برون رفت از آن باشند.
بازخوانی روزآمد حماسه تاریخی و سرنوشت ساز فتح خرمشهر و ترجمان فرمایش حکیمانه امام خمینی(ره) که خرمشهر را خداآزاد کرد برای نسل های امروز انقلاب و آینده سازان این سرزمین و حماسه آفرینی ها و رشادت های فرزندان ایران اسلامی در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه جاودانه و الهام بخش ملت ایران در صحنه های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب قرار خواهد داد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark