کد مطلب: 45105
 
نباید فقط دشمن را عامل اختلاف‌افکنی دانست
مجری صدا و سیما گفت: اگر همه انرژی خود را صرف دشمن کنیم و فقط روحانیت را مسئول بدانیم، نزاع‌ها ادامه خواهد یافت.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
 
محمدرضا شهیدی فر
محمدرضا شهیدی‌فر تهیه‌کننده و مجری صدا و سیما، در گفتگو با زاهدانه، گفت: آنجه که سبب اختلاف می‌شود، فقط مربوط به مسائل دینی و اعتقادی نیست؛ آیا نزاع بین مردم یک شهر صرفا به دلیل مسائل مذهبی است؟!

وی افزود: بیشتر تفاوت‌ها و اختلافات از اقتضائات دوره‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم؛ نزاع‌های بین قومیت‌ها دلایل تاریخی دارد؛ در واقع تقویت خرده‌فرهنگ‌ها به خوبی صورت نگرفته و این امر، نزاع‌های بین اقوام را در پی داشته است.

شهیدی‌فر با بیان اینکه نباید فقط دشمن را عامل اختلاف‌افکنی دانست؛ اضافه کرد: اگر همه انرژی خود را صرف دشمن کنیم و فقط روحانیت را مسئول بدانیم، نزاع‌ها ادامه خواهد یافت اما اگر با حفظ هویت فرهنگ‌های یکدیگر، در کنار هم زندگی کنیم، تفاوت‌های یکدیگر را به راحتی خواهیم پذیرفت.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تحکیم وحدت، خاطرنشان کرد: پدیده‌ای به نام رسانه در ایجاد باور هم‌نشینی نقش بسزایی دارد در عصر گسترش شبکه‌های اجتماعی، برای نزدیک کردن فرهنگ‌ها و آداب و رسوم یکدیگر چقدر تلاش کرده‌ایم؟!
مجری صدا و سیما ادامه داد: آنقدر در این حوزه ضعیف بوده‌ایم که من در تهران یا مشهد باید از آمدن به سیستان و بلوچستان واهمه داشته باشم.

وی تأکید کرد: نحوه رفتار شیعه و سنی در برابر هم نیاز به همگرایی دارد و این امر جز با برداشتن گام‌های عملی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark