کد مطلب: 28328
 
استاندار سیستان وبلوچستان :
ورزش فرصتی برای بیشتر نشان دادن قابلیت استان است
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح ورزش سیستان و بلوچستان در عرصه ملی گفت: ورزش رافرصتی برای بیشتر نشان دادن قابلیت استان وهمچنین از آن بعنوان پیام آورصلح ، امنیت ، آرامش وهمدلی و وفاق دربین جوامع ومردم استان نام برد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۹
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان : دردیداری که استاندارسیستان وبلوچستان جناب آقای مهندس اوسط هاشمی با مدیر کل ومدیران ستادی اداره کل ورزش وجوانان داشت با بیان اینکه نقش ورزش دراستان باید بعنوان تریبون جهت ایجاد آرامش ، امنیت وپیام آور صلح وهمدلی وفاق ووحدت دربین مردم استان معرفی گردد.
وی همچنین به نقش ورزش بعنوان دیپلماسی فرهنگی درعرصه جهانی نام برد.
استانداربا بیان اینکه: امروزه جوامع بشری بدلیل تغییراتی که ازلحاظ سنتی به صنعتی سوق پیدا کرده باید در این زمینه طوری برنامه ریز کنیم تا میل واشاعه وعمومیت یافتن به ورزش بعنوان یک فرهنگ دربین مردم بسط وگسترش یابد.تا بتوانیم هزینه هایی که ناشی از یکجا نشینی وعدم تحرک دربین مردم ایجاد میشود جلوگیری کنیم .
استاندار با اشاره به اینکه باید توسعه ورزش همگانی وعمومیت یافتن ورزش را ازمحلات شروع کنیم وتجربه نشان داده بهترین ها دربعد ورزش قهرمانی ازهمین محلات می جوشد .
درادامه آقای اوسط هاشمی با بیان اینکه:نگاه شکل یافته ازقانون به جایگاه وزارت ورزش وجوانان متفاوت است با نگاهی است که دیروز ازیک بخش به این وزارت اندیشیده می شد. زیرا حوزه فعالیت ورزش به وسعت مطالبه ونیاز خاص جوانان ونوجوانان که امروزه از این حوزه شکل گرفته است متفاوت است.
هرچند که ورزش خود ازجمله مطالبات جامعه جوان کشورمان است ولی به تنهایی کافی نیست وباید بی اندیشیم به این مهم که اینها مدیران ونقش آفرینان فردای کشورمان هستند که پیشرفت وترقی وآینده کشور درگرو اندیشه جوان امروز یاست وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جوانان را امروز یاربرنامه ها واهداف خودمان بسازیم اولین نگاه این باشد که مدیران زمان باشیم تا بتوانیم فرزندان زمان را خوب درک کنیم واگر به این مرحله ازدرک مشترک مدیران با جوانان به هم نایل شدیم قطعا می توانیم با اندیشه خود جوانان که برگرفته از دانایی و وسعت دیدشان است جامعه مستعد می شود تا جوانان درمسیر دانش وپیشرفت قرارگیرند .
استاندار اظهار داشت: با توجه به اینک امروزه علم ودانش در جامعه عمومیت یافته که خود این امر باعث این شده که قدرت تحلیل وبرداشت در بین جوانان ایران بخوبی رشد پیدا کند وامکان نقد و درخواست مطالباتشان را بیشتر برما برجسته نمایاندلذا نباید نسبت به جوانان و نوجوانان بیگانه باشیم وبا جلب مشارکت آنها بتوانیم زمینه حضور آنها را بخوبی به پیش ببریم .
وی با بیان اینکه درگام نخست آنچه که بیشتر مورد مطالبه است به دلیل نفش پررنگی ورزش در بین جوانان دارد بحث ورزش است .و نظر به اینک ورزش دارای تنوع خاص خودش است ومی تواند رشته های مختلف را با ذائقه ومیل جوان تطابق دهد. استاندار ضمن توصیه به تمام مدیران ورزشی تاکید کرد که به این بی اندیشیم با توجه به اینکه که عنصر ورزش ونگاه به ورزش که درجامعه ایرانی قوت یافته از این پتانسیل بخوبی کمک بگیریم وبرای ارتقاء موقعیت ورزش استان درعرصه ملی برای بیشتر نشان دادن قابلیت استان و همچنین ازآن برای ایجاد الفت صمیمیت دوستی وتقویت ارتباط استان با سایر استانها استفاده کنیم .
و با تاکید براینکه ما باید ورزش استان را به یک مرحله از قابلیت وتوانایی برسانیم که بتوانیم میزبان خوبی برای تیمهای ملی دررشته های مختلف دراین بخش باشیم .
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark