کد مطلب: 28259
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
علما و روحانیون شیعه و سنی مانع تنش‎های قومی شوند
علمای و روحانیون طراز اول تشیع و تسنن، با تدبیر عالمانه خود و برگزاری جلسات هماهنگی مانع ایجاد تنش‌های قومی و مذهبی در سطح توده مردم شوند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۱

به گزارش زاهدانه به نقل از سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، علی اوسط‌‌‌هاشمی ضمن مهم برشمردن وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید با سازمان تبلیغات اسلامی در سیستان و بلوچستان این است که با اعتماد سازی بین برادران دینی، این استان الگوی زیبای همزیستی با اقلیت دینی کشور شود تا مرحله‌ای که جهانیان نتوان آن را انکار و پنهان کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب مناطق حاشیه شهرستان زاهدان از جمله منطقه شیرآباد تصریح کرد: با کمک تمام مسئولان، از جمله بزرگان فرهنگی و مذهبی تشیع و تسنن استان، آرامش پایدار بیشتر از قبل در استان حاکم خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: با دید ویژه‌ای که رئیس جمهور نسبت به این استان دارند و از طرفی با ایجاد آرامش پایدار در استان و سرازیر شدن اعتبارات دولتی و فعالان اقتصادی کشور مشکل این استان از جمله مناطقی مثل شیرآباد که حاصل کوچ مردم از مناطق مرزی است حل و فصل خواهد شد.

اوسط‌هاشمی با اعلام نرخ 34 درصدی نرخ بیکاری در مرکز استان تصریح کرد: خواهش ما از علمای و روحانیون طراز اول تشیع و تسنن در استان این است که با تدبیر عالمانه خود و برگزاری جلسات هماهنگی مانع ایجاد تنش‌های قومی و مذهبی در سطح توده مردم شوند تا با آرامش پایدار و اجرای سیاست‌های اقتصادی استانی سرشار از شور و نشاط بسازیم.

وی ادامه داد: این مسئله که نظام در اهداف خود جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزش‌های اسلامی و مردمی با هر کسی در هر موقعیت قاطعانه برخورد می‌کند باید به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر برای تمامی دست‌اندرکاران و مردم تبلیغ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: 15 اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، ایرانشهر، دلگان، چابهار، کنارک، نیکشهر و راسک فعال است.

حجت‌الاسلام علی عیسی با اشاره به فعالیت 37 روحانی مستقر در راستای خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته استان گفت: هدف عمده سازمان تبلیغات اسلامی این است که اندیشه تابناک اسلام را در همه زمینه‌های مورد نیاز، در معرفی دید روشن‌بینانه عموم مردم،بخصوص جوانان قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سربازان و افسران جبهه فرهنگی و تبلیغ با تمام توان و از عمق جان برای توسعه و ارتقاء فرهنگ دینی جامعه به مجاهدت تبلیغی و دینی مشغول هستند اذعان داشت: برنامه‌های فرهنگی نیازمند هزینه‌های لازم بوده تا بتوان تاثیرگذاری مناسب فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده و به تداوم و نهادینه شدن آن کمک کرد که این از جمله خواسته‌های ماست که در بحث اعتبارات فرهنگی نسبت به سازمان تبلیغات اسلامی دید ویژه‌ای باشد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark