کد مطلب: 28293
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
خرده اشرار و تروریستها از راحتی خیال پاکستان سواستفاده می کنند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت پاکستان با این تفکر که جمهوری اسلامی ایران مرزها را کنترل می کند، با خیال راحت مرزهای خود را رها کرده و اشرار و تروریستها نیز با سواستفاده از این فرصت مناطق مرزی آن کشور را مامن امنی برای خود ساخته اند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۳
به گزارش زاهدانه ، ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز پنجشنبه در دیدار با معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دفتر استاندار برگزار شد، افزود: خرده شرورها و گروهکهای مزدور با سو استفاده از خلا بوجود آمده در پاکستان و فقدان کنترل لازم از سوی آن کشور بر مناطق مرزی خود، این محدوده را جولانگاه خویش قرار داده اند.

وی با بیان اینکه عده ای خرده شرور و گروههای خرد معاند در حدی نیستند که در سطح ملی به آنها نگریسته شود، تصریح کرد: چنانچه همکاری مطلوبی بین دو کشور همسایه انجام شود با استفاده از موضع مخالف و تنفر مردم از افراد شرور می توانیم به راحتی و به روش نرم این منطقه را از وجود خرده شرورها پاکسازی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هیچ قومی در این منطقه به اشرار و گروهکهای تروریست اهمیتی نمی دهد و این قبیل افراد در میان مردم منطقه هیچ جایگاهی ندارند و به همین سبب چنانچه فاصله با دولت پاکستان در این حوزه کم و ارتباطات و تعاملات دو کشور تقویت شود به طور قطع تعداد اندک افراد شرور و مزدور یا مجبور به تسلیم شده و یا از منطقه متواری می شوند.

وی افزود: چنانچه روابط سیاسی دو دولت ارتقا یابد منافع مرزنشینان دو کشور تقویت شده و به همان نسبت موضع اشرار ضعیف و ضعیف تر خواهد شد.

هاشمی اظهار داشت: هیچگاه مردم مرزنشین دو کشور تهدیدی برای ایران نبوده اند و ما نیز تهدیدی برای پاکستان نبوده ایم.

وی تصریح کرد: قرابت های قومی، فرهنگی، اجتماعی و روابط طایفه ای، فامیلی و خانوادگی مرزنشینان دو کشور نباید دچار آسیب شود و باید از این توانمندی و ظرفیت بهره گیریم و اجازه ندهیم این فرصت های مناسب و خوب به تهدید تبدیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان معتقد به حسن همجواری هستند و برای آن ارزش گذاری می کنند و این خود نیز فرصت مغتنمی محسوب می شود.

وی با اشاره به خشکسالی های مداوم چند ساله در استان بیان کرد: عمل نکردن دولت افغانستان به تعهد رسمی و بین المللی حق آبه ایران از رودخانه هیرمند یکی از مشکلات جدی است که از وزارت امور خارجه انتظار داریم بطور جد اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی ادامه داد: وقتی دروازه تامین کالا را برای کشور همسایه می گشاییم انتظار داریم آنان نیز به تعهد خود در رها سازی حق آبه ایران عمل کنند.

هاشمی با اشاره به تامین اعتبار برای ساخت خط آهن چابهار- خاش- زاهدان - زابل اظهار داشت: این طرح در دولت اصلاحات به تصویب رسیده بود ولی تاکنون برای دلخوشی مردم در حد شعار عمل شده تا اینکه دولت تدبیر و امید با اختصاص دو هزار میلیارد تومان اعتبار حرکت جدی و عملی برای ساخت آن را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار سیستان و بلوچستان و ایجاد زیرساختهای لازم زمینه را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بویژه صاحبان سرمایه افغانستان که هم اینک به سرمایه گذاری در سایر نقاط دنیا ترغیب شده اند، فراهم می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان وجود 1600 کیلومتر مرز آبی و خاکی این استان را از مزیت ها و فرصت های بسیار مناسب دانست و بر بهره گیری بهینه از آن تاکید کرد.

  ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی متشکل از مدیران و مسوولان این حوزه روز پنجشنبه وارد زاهدان شد.
Share/Save/Bookmark