کد مطلب: 28257
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
گردشگری جایگاه مهمی در توسعه سیستان و بلوچستان دارد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۴۴

به گزارش زاهدانه به نقل از میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مشارکت عمومی در استفاده صحیح از ظرفیت‌های متعدد استان از رونق گردشگری به عنوان راه حلی جهت توسعه امنیت محور شرق کشور  است و برجسته‌سازی ظرفیت‌های متعدد تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بهترین مسیر برای ورود سرمایه‌گذاران به استان است.

هاشمی تاریخ و هویت هزاران ساله استان را از قابلیت‌های غیرقابل کتمان دانست که از دلایل مهم توجه دشمنان و استکبار به این منطقه است.

استاندار جدید استان به آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه صنایع‌دستی و کارآفرینی در حوزه گردشگری اشاره کرد و از مدیریت و کارشناسان میراث فرهنگی استان خواست در شناساندن چهره مثبت استان در نگاه کلان سازمان مرکزی با هدف معطوف کردن توجه به استان فعالیت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌های مثبت فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان، گزارشی از آمار و ارقام موجود در حوزه صنایع دستی، گردشگری، میراث فرهنگی ارائه کرد.

ملک سنجرانی در ادامه برخی از فعالیت‌های انجام شده و نیز برنامه‌ها و اهداف آتی میراث فرهنگی را تشریح کرد.

در این دیدار تندیس نام مبارک پیامبر اکرم (ص) که سابقه چند صد ساله تاریخی دارد به همراه آلبوم عکس جاذبه‌های گردشگری استان به استاندار تقدیم شد. 

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark