کد مطلب: 59115
 
شکست یک سریال با پیش شماره «۰۲۱»/ طنزی که به جای خنده مخاطب را عذاب می‌دهد
سریال مثلا طنز «صفر۲۱» که این شب ها از شبکه سه سیما در حال پخش است، نه تنها مخاطب را نمی خنداند و جذابیتی برای دنبال کردن ندارد بلکه به اسم جواد رضویان و سیامک انصاری قرار است دو فصل دیگر نیز روی اعصاب مخاطب راه برود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۰
 
به گزارش زاهدنیوز،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگ برنده شبکه های تلویزیونی در جذب مخاطب معمولا بر دوش سریال های آن شبکه سوار است و اگر آن سریال در قالب طنز باشد، بدون شک بینندگان بیشتری را پای آن شبکه می کشاند.

سریال «صفر 21» تجربه مشترک کارگردانی جواد رضویان و سیامک انصاری از شبکه سه سیما در حال پخش است. سریال طنزی که قبل از شروع پخش با ذکر نام هایی مانند جواد رضویان، سیامک انصاری، امیرحسین رستمی، سروش جمشیدی و دیگر بازیگران طنز، خبر از سریالی جذاب و سراسر خنده را می داد؛ ولی حالا که ده یازده قسمتی از پخش آن می گذرد، تمام پیش بینی های اصحاب رسانه و مردم را نقش بر آب کرده است.

این شب ها با سریالی مواجه ایم که نه کسی را می خنداند، نه جذابیتی برای دنبال کردن قسمت های بعدی دارد و نه شخصیت تازه ای که با تیکه کلام های خود، نقل صحبت های مردم کوچه بازار شود.

بینندگان تلویزیون بر اساس تجربه ای که از شخصیت های طنز این سریال در ذهن خود داشتند، انتظار دیدن سریالی داشتند که با تیپ ها و شخصیت هایی که برای آن ها خلق می کرد، همه استرس های روزانه خود را پای این سریال تخلیه کنند ولااقل ساعتی به شوخی ها و موقعیت های سراسر طنز و خنده آور این سریال از ته دل بخندند؛ اما عملا با سریالی روبرو شده اند که پر شده از یک سری شوخی های تکراری و نخ نما و حتی توسل به شوخی های صریح سیاسی این سریال نیز نه تنها به جذابیت های «صفر 21 » اضافه نکرده (مانند آتش گرفتن جهیزیه) بلکه در فضای مجازی صدای انتقاد برخی کاربران را نیز درآورده؛ مبنی بر اینکه از بین رفتن اموال دیگران جای خنده و شوخی نیست که در این سریال به بدترین شکل ممکن به آن اشاره شده است.

شاید کارگردان های این مجموعه نمایشی در برابر انتقادات وارده عنوان کنند که قصد ساخت «طنز موقعیت» داشته اند و بیننده نباید انتظار دیدن دیالوگ های سراسر خنده دار داشته باشد که در جواب باید گفت متاسفانه در این کار نیز گروه «صفر21» موفقیتی به دست نیاورده است و عملا در طول سریال داستان زندگی دو باجناق روایت می شود که در سر کار اصطلاحا «کل کل هایی» دارند که در نخ نماترین شکل ممکن هیچ خنده ای را برای بیننده به دنبال نداشته است.

«صفر21» حتی نتوانسته در خلق شخصیت ها و کاراکترهای جدید، نوآوری و خلاقیت داشته باشد. بیننده هر شب باید همان سیامک انصاری همه این سال ها را دوباره تماشا کند، با جواد رضویانی به مراتب از نظر بازی ضعیف تر از «درحاشیه» روبرو شود، شاهد بازی تکراری امیرحسین رستمی با همان میمیک همیشگی صورت باشد و حیف از استاد سیاوش طهمورث که بازی های درخشان او در این سریال به هدر رفته است.

جواد رضویان در مقام بازیگری فراز و فرودهای فراوانی داشته و این دست فرمان را در جایگاه کارگردانی هم بارها تکرار کرده و در این راه هنوز نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد. شاید بازیگری به قواره او خوش تر بیاید؛ چه بسا ثابت کرده هر وقت با کارگردان کاربلد و توانمندی مانند مهران مدیری کار کرده، بازی های درخشانی از خود به یادگار گذاشته است. هنوز از خاطر بینندگان تلویزیون شخصیت هایی مانند «داوود در پاورچین»، «شنیه در چارخونه» و «کنگر زهتاب در درحاشیه» با بازی های درخشان و سراسر خنده فراموش نشده است.

حضور «میلاد کیانی» به عنوان خواننده تیتراژ پایانی این سریال از دیگرحواشی این روزهای «صفر21» است. خواننده ای که فقط با چند ترک موسیقی به معروفیتی اصطلاحا «یک شبه» در فضای مجازی دست پیدا کرده و چه بهتر است که مدیران تلویزیون با دقت و نظارت بیشتری بر خواننده های تیتراژ سریال ها، از دردسرهای احتمالی این نوع ورود پرهیز کنند. شبکه های مختلف سیما با رسمیت بخشیدن به حضور این خواننده های تازه وارد، شهرت و محبوبیتی یک شبه نصیب آن ها می کنند که شاید هنوز آن خواننده ظرفیت لازم برای این همه دیده شدن را نداشته باشد و بعضا ماجراهایی شبیه «مهراد جم» پیش می آید که ضررهای جبران ناپذیری برای مجموعه به همراه دارد.

شاید بهتر باشد متولیان ساخت سریال در شبکه های مختلف تلویزیونی دقت بیشتری در انتخاب سوژه و حتی تیم کارگردانی و تولید سریال ها داشته باشند تا رسانه ملی در راه جذب مخاطبان بیشتر، موفق باشد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark