کد مطلب: 62886
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان:
بهره‌گیری از ظرفیت مرزها و دریا به توسعه شتاب می‌دهد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌گیری از مزیت‌های مرز و دریا به توسعه، ایجاد اشتغال و رونق تولید در سیستان و بلوچستان شتاب می‌دهد، بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در دستور کار قرار دارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، مهرداد عرب اول در سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی سیستان و بلوچستان بیان کرد: چهار هدف مهم استان در راستای مشارکت در تحقق رشد هشت‌درصدی اقتصادی و ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی با جدیت دنبال می‌شود.

 وی ادامه داد: در قانون برنامه هفتم توسعه، رشد اقتصادی هشت‌درصدی جزو اصول اصلی است که تقسیم کار کلی بین وزارتخانه‌ها و استان‌ها دراین‌رابطه صورت می‌گیرد، این مهم در برنامه ششم توسعه نیز تکلیف همه استان‌ها بود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به مرز و دریا به‌عنوان ذو امتیاز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید بررسی کنیم که این دو مزیت و سایر قابلیت‌های استان چه تأثیری بر رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری داشته است.

 وی افزود: به‌منظور تحلیل توسعه تجارت خارجی سیستان و بلوچستان بیش از یک میلیون داده برای این تحلیل در حوزه صادرات و واردات از مرکز داده گمرک ایران دریافت شده و وضعیت بازارچه‌ها و گمرکات، مزیت‌های بازار کشورهای همسایه و رقابت‌پذیری سایر استان‌ها بررسی شده و مورد مقایسه قرار گرفته است.

عرب با تأکید بر تحقق اهداف چهارگانه تأثیرگذار بر رشد اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: می‌توانیم با شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای فراوری توسعه تجارت سیستان و بلوچستان و ارتقای جایگاه و سهم استان در توسعه تجارت خارجی، تدوین برنامه توسعه تجارت خارجی باهدف مشارکت در تحقق نرخ رشد سالانه هشت‌درصدی اقتصادی و نرخ رشد ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی کشور، تعیین نقش و سهم دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها در اجرای برنامه توسعه تجارت خارجی و تعیین بخش‌های اقتصادی پیشرو در تجارت استان وضعیت تجارت استان را بهبود ببخشیم.

انتهای خبر/
 
Share/Save/Bookmark