کد مطلب: 62590
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق‌بشر است/ ایران شاخ آمریکا را با حمله به عین‌الاسد شکست
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق‌بشر است
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱
 
حسینعلی شهریاری در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: کشور آمریکا و کشور‌های اروپایی که مدعی حقوق بشر هستند در روز روشن و به‌وضوح یک هواپیمای مسافربری با نزدیک ۳۰۰ مسافر هدف قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بعد از انجام این جنایت نه‌تنها از ملت ایران عذرخواهی نکردند و اشتباه خود را نمی‌پذیرفتند؛ بلکه به فرد نظامی که دستور شلیک را داده بود جایزه و مدال دادند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان مرد: حقوق بشر آمریکایی فقط برای شهروندان سفیدپوست است و شهروندان سیاه‌پوست و رنگین‌پوستان از حداقل حقوق اجتماعی برخوردار نیستند، بار‌ها شاهد بوده‌ایم که شهروندان رنگین‌پوست آمریکا در ملا عام دستگیر و حتی به قتل رسیده‌اند.

وی باتوجه‌به غیربشری بودن رژیم آمریکا عنوان کرد: تا کنون مشاهده نکردیم حتی یک افسر پلیس به دلیل جنایاتی که انجام می‌دهند مورد بازخواست قرار گیرد و به‌طورجدی بازخواست شود.

شهریاری گفت: این آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زند این منافقین کوردل که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندند، پناه می‌دهد و از دید تروریست‌ها خارج می‌کند و اجازه می‌دهد حتی با رئیس‌جمهور آمریکا و مسئولان بلندپایه ملاقات و جلسه برگزار کنند.

جنایات اسرائیل با چراغ‌سبز آمریکا است

وی تشریح کرد: این گروهک منافق تحت حمایت رژیم جنایت‌کار آمریکا است و این حقوق بشر کذایی را آمریکا ایجاد می‌کند و هرجای دنیا که ظلمی است به آمریکا برمی‌گردد، جنایات زیادی که در اقصا نقاط دنیا، در خاورمیانه و کشور‌های مسلمان و افغانستان انجام داده و میلیون‌ها انسان را به خاک و خون کشیدند‌.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا با افتخار عنوان می‌کند که سردار سلیمانی را به شهادت رساندیم، نشان می‌دهد سازمان ملل و شورای امنیت از این رژیم حمایت می‌کند و هیچ‌گاه نخواستند این جریانات ضدبشری را محکوم کنند.

وی ادامه داد: جنایاتی که اسرائیل در لبنان و فلسطین انجام می‌دهد با چراغ‌سبز آمریکا است که تاکنون محکوم نشده و سازمانی جلودار آن نیست.

شهریاری تشریح کرد: زمانی آمریکا برای ایران گزینه‌های نظامی خود را روی میز می‌گذاشت؛ ولی اکنون به همت نیرو‌های نخبه و توانمندی آنان به‌خصوص در زمینه پهپاد و موشک‌ها کشور به‌راحتی نمی‌تواند گزینه‌ها را روی میز گذارد.

ایران شاخ آمریکا را با حمله به عین‌الاسد شکست

وی اظهار کرد: منافع آمریکا در خاورمیانه، اسرائیل و خلیج‌فارس مورد هجوم قرار می‌گیرد برای اولین‌بار در تاریخ آمریکا، یک کشوری مانند ایران اعلام کرده که پایگاه شما را مورد حمله قرار می‌دهیم و این اتفاق افتاد، ایران پایگاه عین الاسد آمریکا را در کشور عراق با ۱۳ موشک مورد حمله قرارداد و شاخ آمریکا را شکست و باعث افول قدرت آمریکا در منطقه شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جنایت آمریکا برای بشریت مشخص و روشن است و ملت‌ها تکلیف را روشن می‌کنند تمام مردم و دولتمردان جهان از مواضع آمریکا اعلام انزجار می‌کنند.

وی بیان کرد: به‌تازگی نیز در فرانسه که مدام در حال تحریک جوانان ایرانی با شیوه‌های مختلف و پوشش شبکه‌های مجازی برای دامن‌زدن به اغتشاشات بودند و دعوت به آشوب و آتش‌کشیدن می‌کردند خداوند این بلا را برای خودشان نازل کرد.

شهریاری با اشاره به آیه قرآن «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرین» عنوان کرد: این مواردی که سایرین را به آن تشویق می‌کردند در کشور خودشان محکوم می‌کنند، دست انتقام خداوند دامان آن‌ها را می‌گیرد، امید است که کشور‌های جهان آگاه شوند و اجازه ندهند این جنایت‌کاران بر جوامع بشری حکم‌فرما شوند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark