کد مطلب: 63084
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:
حضور مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در دوره‌های مهارت‌آموزی الزامی است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در چهارچوب تفاهم‌نامه سه‌جانبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین اجتماعی، افرادی که مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند، ملزم به حضور در دوره‌های مهارت‌آموزی شدند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی بیان کرد: به‌موجب این تفاهم‌نامه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ملزم شده‌اند مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را که حداقل ۶ ماه از مدت دریافت مقرری بیکاری آنان باقی‌مانده است، بر اساس سن، جنس، رشته تحصیلی، مهارت و شغل قبلی طبقه‌بندی کرده و متناسب با نیاز بازار کار منطقه و تقاضای کارفرمایان برای نیروی کار، برای گذراندن آموزش‌های مهارتی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنند.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز باید دوره‌های آموزش مهارتی ویژه مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را باهدف فراهم‌آوردن زمینه اشتغال مجدد آنها، متناسب با فرصت‌های شغلی موردنیاز بازار کار هر منطقه و نیز تقاضای کارفرمایان برگزار کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: همچنین سازمان تأمین اجتماعی بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است با اخذ مستندات هزینه‌کرد، هزینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موضوع این تفاهم‌نامه را از محل اعتبارات بیمه بیکاری هر ۶ ماه یک‌بار به‌حساب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واریز کند.

وی ادامه داد: بیمه بیکاری به‌عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است که طبق مقررات به بیمه شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت می‌شود.

سلامی تشریح کرد: مدت‌زمان دریافت بیمه بیکاری، از ۳۶ ماه برای افراد مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

وی در پایان افزود: ۷۸۷ نفر در این استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد، ۱۴۰ نفر برای فراگیری آموزش‌های مهارتی به فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

انتهای خبر
Share/Save/Bookmark