کد مطلب: 63012
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:
مبادله حدود ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در مرزهای سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تا کنون با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، سید محمد سیدحسینی امروز پنجشنبه در جلسه صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد: محصولات کشاورزی این مدت با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده که از این میزان،۱۴۴ هزار تن به بهمن‌ماه سال جاری اختصاص دارد.

 وی ادامه داد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۷۱۵ تن کالاهای شامل موز، انبه، برنج، ذرت، نهادهای دام و طیور و کنجد بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: همچنین بیش از ۳۲۲ هزار و ۱۸۵ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتاً شامل انواع خرما، گوجه‌فرنگی، دانه گشنیز و سیب‌درختی است.

 وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در سال جاری از مرزهای رسمی انجام شده را بیش از ۴۷ هزار تن اعلام کرد و افزود: سیما کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است طور یکه باغبانی، زراعت و شیلات مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

 حسینی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج‌فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

 وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی به‌ویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است طور یکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تأمین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark