کد مطلب: 37011
 
اعلام حالت فوق‌العاده در ایالت میسوری آمریکا
فرماندار ایالت میسوری آمریکا در پی ادامه خشونت‌ها در اعتراض به کشته شدن یک جوان سیاه پوست بدست پلیس ، دراین ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
اعلام حالت فوق‌العاده در ایالت میسوری آمریکا
 
به گزارش زاهدانه به نقل از بی بی سی،"جی نیکسون"، فرماندار ایالت میسوری آمریکا اعلام کرده ساعات منع آمد و شد به وقت محلی از نیمه شب تا پنج صبح در حاشیه شهر سنت لوئیس که محل کشته شدن "مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست۱۸ ساله، بوده و اکنون کانون ناآرامی‌هاست برقرار خواهد شد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که در یک هفته گذشته درگیری میان معترضان و پلیس ضدشورش در ناحیه سیاهپوست‌نشین فرگوسن ادامه یافت.

درگیری از آنجا شروع شد که روز شنبه گذشته، یک پلیس سفیدپوست با شلیک چند گلوله مایکل براون، نوجوان سیاهپوستی کشت.

نحوه کشته شدن مایکل براون محل اصلی مناقشه میان معترضان و مقامهای محلی است.

بر اساس گفته شاهدان ماجرا مامور پلیس "بی‌توجه" به دست‌های مایکل براون که به نشانه تسلیم بالای سرش رفته بوده، به او شلیک کرده است.

این در حالیست که  پلیس می‌گوید میان این نوجوان و مامور پلیس درگیری فیزیکی روی داده و افسر پلیس از ناحیه صورت مجروح شده است.

اکنون دستور برقراری حکومت نظامی پس از آن صادر می‌شود که در دو شب گذشته پلیس ایالتی مسئولیت کنترل سنت لوئیس را بر عهده گرفته بود و همزمان "باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا ، از پلیس و مردم خواسته بود آرامش خود را حفظ کنند.

تصاویر ارسالی از این منطقه آن را همچون یک "منطقه جنگی" روایت می‌کند. پلیسِ تا دندان مسلح در این تصاویر در برابر معترضانی صف کشیده که نشانی از قصد بازگشت به خانه را ندارند.
 
 روز گذشته، پلیس ویدئویی را برای نخستین بار منتشر کرد که در آن مایکل براون ساعاتی پیش از مرگ به یک فروشگاه دستبرد می زند؛ هر چند پلیس همزمان تاکید کرد که مامور پلیس به هنگام متوقف کردن مایکل براون از جریان سرقت خبر نداشته است.

اما پخش این ویدئو با خشم اعضای خانواده مایکل براون و معترضان در سنت لوییس روبرو شده که مدعی‌اند پلیس قصد "توجیه" عمل خود و "مخدوش کردن" چهره مقتول را دارد.
 
 انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark