کد مطلب: 30486
 
سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان:
آمریکا عامل ناامنی در افغانستان است
سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به جنگ و ناامنی‎ها در این کشور اظهار داشت: آمریکا با دخالت‌‎های گسترده در پی افزایش ناامنی در افغانستان است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۶
شهزاده شاهد
 
شهزاده شاهد

به گزارش زاهدانه به نقل از  خبرگزاری فارس ، مولوی «شهزاده شاهد» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان امروز (پنچشنبه) در سیمنار بین‌المللی «صلح و استقرار در افغانستان»، گفت که آمریکا با برخورد متکبرانه با دولت افغانستان، فکر می‎کند که هیچ قدرتی توانایی ایستادگی در برابرش را ندارد و بنابراین با مداخله‌های گسترده در امور داخلی افغانستان، ناامنی را افزایش می‌دهد.

در این سمینار بین‌المللی نمایندگانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان و افغانستان نیز حضور داشتند.

شهزاده شاهد از مردم، جامعه مدنی، پارلمان و مجلس سنای افغانستان خواست تا در آوردن صلح به این کشور تلاش کنند.

به باور وی، مردم افغانستان می‎توانند صلح را به کشورشان ارمغان آوردند و نیازی به حضور نظامیان خارجی در این کشور نیست.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به عدم حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت که دیگر نیازی به حضور آمریکا در افغانستان نیست زیرا بهانه از بین بردن القاعده و رهبر این گروه دیگر وجود ندارد و نظامیان آمریکایی بایستی افغانستان را ترک کنند.

این سخنان شاهد در حالی است که اکثر مردم افغانستان نیز خواستار خروج کامل نظامیان خارجی از این کشور هستند و همچنین برخی از اعضای پارلمان، علما و بزرگان نیز بارها به طور رسمی خواستار خروج نظامیان خارجی از افغانستان شده‎اند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark