کد مطلب: 61226
 
دستگیری یک معترض دیگر در مراسم پس از مرگ ملکه انگلیس
ماموران پلیس اسکاتلند مردی را که به هنگام برگزاری مراسم گرداندن تابوت ملکه انگلیس در شهر «ادینبورگ» شروع به اعتراض کرد، دستگیر کردند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۴
 
به گزارش زاهدنیوز به نقل از فارس، بعد از ظهر دوشنبه هنگام برگزاری مراسم حمل تابوت ملکه انگلیس در خیابان «رویال مایل» در شهر ادینبورگ یک معترض شروع به فریاد زدن علیه چهره های سلطنتی تشییع کننده تابوت حامل جنازه ملکه انگلیس در مسیرش از کاخ «هالیرودهاوس» به سمت کلیسای «سنت جایلز» در شهر ادینبورگ کرد.

به نوشته خبرگزاری پرس اسوسیشن، بر اساس ویدیویی که از این رخداد منتشر شده، این مرد بعد از آنکه با برخی از مردم درگیری پیدا کرد روی زمین کشیده می شود.

در حین برگزاری مراسم حمل تابوت ملکه انگلیس، چارلز سوم جانشین او به همراه خواهر و بردارهایش در پشت ماشین نعش کش در خیابان رویال مایل راه می رفتند.

سخنگوی پلیس اسکاتلند در رابطه با این اتفاق تنها گفت: «مردی 22 ساله به دلیل نقض آرامش در خیابان رویال مایل حوالی ساعت 2:50 بعد از ظهر دوشنبه 12 سپتامبر دستگیر شد.»

روز یکشنبه نیز حین نیروهای پلیس اسکاتلند، کشور مدعی آزادی بیان و زیر مجموعه سلطنت بریتانیا، یک معترض را که هنگام برگزاری مراسم اعلام چارلز سوم به عنوان پادشاه جدید در شهر ادینبورگ یک پلاکارد حاوی شعار را به نمایش گذاشت دستگیر کردند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark