کد مطلب: 47614
 
بیانیه جامعه طلاب و روحانیان زاهدان در پی حادثه منا
سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در پی حادثه تأسف‌بار منا و به شهادت رسیدن شماری از هم‌وطنان و مسلمانان زائر بیت الله الحرام بیانیه‌ای صادر کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
 
به گزارش زاهدانه، سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در پی حادثه تأسف‌بار منا و به شهادت رسیدن شماری از هم‌وطنان و مسلمانان زائر بیت الله الحرام بیانیه‌ای صادر کرد که متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ مَنْ یُهاجِرْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُراغَماً کَثیراً وَ سَعَهً وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً
و هرکس ازخانه خدا بیرون آید و بسوی خدا و رسولش مهاجرت کند و آنگاه مرگ او را دریابد مزدش بر عهده خداست و خدا آمرزنده و مهربان است(سوره نساء آیه 100)

فاجعه مصیبت بار عید قربان «منا» که در آن جمع کثیری از حجاج بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند غم و اندوهی عظیم در جامعه اسلامی بوجود آورده است و عید مسلمانان را تبدیل به عزای عمومی کرد. حجاجی که برای انجام فریضه الهی حج از دیار خود مهاجر الی الله شده بودند توفیق زیارت حریم امن الهی خانه خدا و پیامبرش حضرت رسول(ص) که جان ما فدای او باد را نقطه عطفی در زندگی خود می دیدند و یکباره بر اثر بی کفایتی حکام سعودی جان خود را از دست دادند.
آری! براستی که حوادث چند روز گذشته حج دلیلی بر بی کفایتی و سوء مدیریت دولت سعودی در موسم حج است. ما طلاب و روحانیون بسیجی استان سیستان و بلوچستان کمال همدردی خود را نسبت به بستگان و نزدیکان این عزیزان اعلام می کنیم و از خداوند منان برای آنان طلب صبر و اجر جمیل و برای حجاج جان باخته علو درجات را مسئلت داریم. ما دولت سعودی را مسئول حادثه منا می دانیم وباید نهایت تلاش خود را برای برخورد با مسببان این حادثه انجام دهیم.
حوادث تاریخی نشان داده که آل سعود توانایی اداره حج را ندارد و باید گروهی بین المللی متشکل از کشورهای اسلامی مسئولیت این امر خطیر را برعهده گیرند. آل سعود با کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم یمن، داشتن رابطه دوستانه با اسرائیل غاصب وآمریکای جنایتکار و بی تفاوتی نسبت به مسلمانان فلسطین و قدس شریف و کشتار مسلمانان در مراسم حج در طی سالیان گذشته و این حادثه اخیر در منا، مهر تایید سوء مدیریت آنان در اداره مناسک حج و بی کفایتی و بی تدبیری را به منصه ظهور رساند.
لذا می طلبد که مسلمانان جهان به وسیله صراط بر حق به پا خیزند و حرکتی در جهت احیای اسلام ناب محمدی(ص) انجام دهند تا شاهد روزی باشیم که مسلمانان در کنار هم متحد و یکپارچه زمینه ایجاد حکومت جهانی عدل و عدالت مهدی موعود (عج) را فراهم سازند.

                              سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان
Share/Save/Bookmark