کد مطلب: 63120
 
کارشناس مذهبی:
حجاب لطف اسلام به زنان و دختران است
کارشناس مذهبی گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل دستور دین به حفظ حجاب، لطفی است که به زنان شده است، حجاب آمده است تا زنان و دختران از مقام رفیع خود تنزل پیدا نکند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۰
 
زهرا شهرکی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» با اشاره به اهمیت چرایی حجاب در اسلام بیان کرد: چرا باید حجاب داشت این یک سؤال اساسی است و باید دختران و بانوان این سرزمین چرایی این مسئله دینی را بدانند و از آن آگاه باشند، آگاهی مقدمه‌ای بر پذیرش آگاهانه این مسئله است که چرا نباید موی زن بیرون باشد و پوشش کامل را باید رعایت کند.

وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل دستور دین به حفظ حجاب، لطفی است که به زنان شده است، حجاب آمده است تا زن در جامعه به‌عنوان کالایی مصرفی قلمداد نشود و از مقام رفیع خود تنزل پیدا نکند، اسلام می‌گوید حجاب داشته باش در زمان زن جایگاه زن به‌عنوان یک کالای مصرفی دیده می‌شد و بسیاری به زن ظلم شد تا به‌عنوان یک کالای مصرفی عنوان نباشی و به‌عنوان یک انسان در جامعه مطرح باشید.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: جایگاه زن بسیار بالا است که حتی در حرف‌ها و گفتمان نیز نمی‌گنجد زن اگر به کمالات حقیقی خود دست پیدا کند هیچ مردی به مقام او نمی‌رسد، از با کمالات تربت بانوان عالم حضرت زهرا (س) است که الگویی کامل و بی به دلیل برای همگان شناخته می‌شود.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) همسر پیامبر اکرم (ص) یکی از تجار شهر مکه با ثروت و مکنت بسیاری داشت ایشان در راه ترویج اسلام همه ثروت خود را به پیامبر بخشیدن و جزو برترین زنان در دین مبین اسلام شدند.

شهرکی تشریح کرد: اگر زنان به آن جایگاهی که اسلام برای آنان تعیین کرده برسند صد مرد به‌پای آنان نمی‌رسد از دامن زن مرد به معراج می‌رسد، در زمان انقلاب و جنگ چه مادران و همسرانی که فرزندان خود را تقدیم کشور کردند، اسلام می‌خواهد زن به این جایگاه برسد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) دارای چنان مقامی است که بنا بر حدیث می‌فرمایند عالم را برای ایشان خلق کردم با چنین تعبیری یک الگوی کامل برای مادری، همسرداری و زن بودن ارائه می‌کنند ایشان اسوه حسنه است که زمان و دختران ما می‌توانند از ایشان الگو بگیرند.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: ایشان طریق سعادت و کمال است زن شایسته در کنار به کمال رسیدن خود، همسر و فرزندش خانواده را نیز می‌تواند از فرش به عرش برساند.

وی افزود: حجاب در لغت به معنای پوشیدن و پوشاندن است البته که چه زن و چه مرد باید حجاب داشته باشد کسی منکر پوشیدن و پوشاندن اعضای بدن نیستند بخشی از زیبایی انسان و جامعه انسانی به لباسی است که مردم می‌پوشند و این حجاب روحیه و اعتقاد انسان را متبلور می‌کند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark