کد مطلب: 62978
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
انتخابات موتور شتاب‌دهنده به حرکت انقلاب است
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است و اگر به‌درستی برگزار شود یک موتور شتاب‌دهنده به حرکت انقلاب است و امامین انقلاب نیز همواره بر این جهت تأکید داشته‌اند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
 
به گزارش پایگاه خبری «زاهدنیوز»، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس ستاد انتخابات کشور در واکنش به گزارش عملکرد ستاد انتخابات کشور بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها، ارائه خدمات، تسهیل فرایند رأی‌گیری، آموزش نیروها، دقت در رسیدگی و سلامت انتخابات جای قدردانی دارد و امیدواریم کار همچنان با نهایت دقت، هماهنگی و سلامت دنبال شود.

آیت‌الله محامی افزود: همواره تأکید کرده‌ام که اگر تنها به ۵۰ درصد از بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل می‌شد وضعیت ما خیلی بهتر از شرایط کنونی بود و متأسفانه ما عملاً وجود ایشان را قدر نمی‌دانیم و البته در این جهت مسئولان عقب‌تر از سایر مردم هستند.

وی اضافه کرد: هر چقدر انتخابات پر شورتر باشد نشانه قدرت کشور و ریشه‌دار بودن پایگاه نظام و نفوذ آن در میان مردم خواهد بود و چون نقش عمده‌ای در حفظ و تقویت انقلاب دارد دشمن نیز به دنبال ایجاد خلل در این حوزه است تا مردم حضور پر رنگی در انتخابات نداشته باشند.

امام‌جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر عملکرد مسئولان در طول سال به‌گونه‌ای باشد که در میان مردم امیدآفرینی ایجاد کند مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد؛ اما در غیر این صورت و با تبلیغات سوء دشمن دچار آسیب خواهیم شد.

وی اظهار کرد: ما موافق با توزیع بسته‌های ارزاق و کارهای تبلیغاتی در ایام انتخابات نیستیم؛ اما حداقل در موقع انتخابات نباید کار مردم را سخت‌تر و مشکلات را بیشتر کنند؛ مثلاً گرانی‌ها و کاهش سهمیه بنزین برای مردم استان ما یک معضل است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ما این است که دستاوردها و کارهای خوب‌صورت گرفته را اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم و از طرفی هم با بمباران تبلیغاتی دشمن جهت یأس آفرینی در میان مردم مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: مسئولان انتخابات اگر می‌خواهند مردم با امید و نشاط و پرشور در انتخابات شرکت کنند باید در کل کشور، نامزدها با فکرها و گرایش‌های مختلف البته در داخل خانواده انقلاب را تأیید کنند تا مردم در میدان رقابت حضور یابند و طبق تشخیصشان انتخاب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی مسئول و ناظر بر حسن اجرا و احراز صلاحیت نامزدها هستند نه مسئول تشخیص مصلحت که فلان کس رأی بیاورد یا فلانی نباشد و رأی نیاورد و در احراز صلاحیت‌ها باید قانون ملاک باشد نه سلیقه و تنگ‌نظری‌ها و هر چه نامزدهای بیشتری داشته باشیم مردم بیشتر مشارکت می‌کنند.

آیت‌الله محامی با اشاره به ثبت‌نام نامزدها در انتخابات مجلس خبرگان در استان، بیان کرد: در سیستان و بلوچستان سه تن از اهل‌سنت شرکت کردند و دو نفر تأیید شدند که اگر سومی هم مورد تأیید قرار می‌گرفت، چه می‌شد؟ در میان شیعیان، هر چه پیگیری کردیم فضلا و علمای سیستان با وجود ادعای بومی‌گرایی به میدان نیامدند و الان باید علی‌القاعده افراد دیگر از استان‌های دیگر انتقالی بگیرند و این جا ثبت‌نام کنند و عنوان کردم که حداقل دو روحانی شیعه باشند که مردم قدرت انتخاب داشته باشند.

وی افزود: بنده حدود پنج سال پیش به معاونت ارتباطات حوزوی دفتر رهبری عنوان کردم که بر اساس مبانی خودم در هیچ انتخاباتی نامزد نمی‌شوم.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: نتایج انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در شهر زاهدان با اعتراض‌هایی همراه بود که با پیگیری کار از شورای نگهبان اقدام به بازشماری آرا شد و شائبه‌ها برطرف شد و در انتخابات پیشرو نیز باید با نهایت شفافیت رأی‌گیری و شمارش آرا صورت گیرد.

همچنین در ابتدای این دیدار سید محمدتقی شاه‌چراغ رئیس ستاد انتخابات کشور به بیان گزارشی در زمینه میزان آمادگی ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات، تمهیدات موردنظر برای حوزه‌های انتخابیه، فرایند چاپ و توزیع برگه‌های تعرفه اخذ رأی و تلاش‌های انجام شده برای تسهیل فرایند اخذ رأی از مردم پرداخت.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark