کد مطلب: 59567
 
یک فعال انقلابی مطرح کرد؛
انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت اباعبدالله الحسین(ع) /امام خمینی(ره) روحیه استکبارستیزی را در جهان گسترش داد
خداداد خدایار یکی از چهره های انقلابی سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی بزرگ و موفق برای مبارزه با استکبار و ریشه در اسلام ناب و نهضت امام حسین(ع) دارد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۴
 
به گزارش زاهدنیوز،ایام دهه مبارک فجرخاستگاه تبلور ارزش های اسلامی و انقلابی ملت ولایت مداری است که با نثار خون خود برگی نوین در مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی در تاریخ بشریت رقم زده است و جاودانگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نتیجه بینش عمیق توحیدی و مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام و مدیون خون شهدای عزیزی است که درخت تنومند انقلاب اسلامی را سیراب کردند.

انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ بود که مردم آن را رقم زدند و به دلیل ماهیت دینی و مردمی خود جاودان شد و امروز به برکت خون شهدا و تلاش و مجاهدت های جوانان نخبه و پرتلاش خود به جایگاه های رفیعی در جهان دست پیدا کرده است.

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای کسانی که آن روزها را از نزدیک دیده و با تمام وجود لمس کرده اند سرشار از خاطرات تلخ و شیرین است هرچند اگر در آن دوران نوجوان و کم سن و سال بوده اند اما روایت های بیشماری از روزهای طولانی مبارزه با ظلم و ستم پهلوی دارند، روزهایی که نسل امروز شاید درک درستی از آنها نداشته باشند.

دادخدا خدایار یکی از فعالین سیاسی و فرهنگی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: تغییرات و رشد مراکز فرهنگی و آموزشی سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، در آن زمان تعداد محدودی مرکز تحصیلی در استان وجود داشت و در هیچ یک از روستاهای منطقه سیستان دبیرستان نداشتیم و افراد برای ادامه تحصیل بعد از ابتدایی و راهنمایی باید به شهر آمده و خانه اجاره می کردند در حالیکه اکنون در اقصی نقاط منطقه، مدارس زیادی از ابتدایی تا دبیرستان وجود دارد.

وی افزود: امروز سیستان و بلوچستان دانشگاه های متعددی دارد از مراکز آموزش عالی، دولتی ، آزاد، پیام نورتا دانشکده های علوم پزشکی، مراکز تحقیقی و پژوهشکده های مختلف در استان وجود دارد، افزایش تعداد حوزه های علمیه خواهران و برادران نمونه های کوچکی از پیشرفت بیش از حد انتظار و چند ده برابر مراکز آموزشی و فرهنگی نسبت به قبل از انقلاب است.

وی با بیان بخشی از خاطرات دوران مبارزاتی خود، خاطرنشان کرد: حرکت نیروهای انقلابی در منطقه سیستان از هنرستان آغاز شد در آن زمان من در سال اول دانش سرای مقدماتی و در زابل تحصیل می کردم بنابراین ما نیز در مبارزه با رژیم پهلوی با آنان همراه و همگام شدیم و شعار « برای حفظ قرآن مردم به ما ملحق شوید» از اولین شعارهای مبارزاتی ما در آن روزها بود.

فعالیت نیروهای انقلاب با هدایت شهید حسینی طباطبایی

این مبارز انقلابی با بیان خاطرات آن روزها، تاکید کرد : اولین حرکت در تظاهرات علیه رژیم توسط دانش آموزان و فرهنگیان آغاز شد و تداوم پیدا کرد، مرکز ثقل مراسمات و جنبش ها مسجد حکیم زابل بود و شهید سید محمدتقی حسینی طباطبایی نقش راهنمایی انقلابیون در منطقه سیستان را برعهده داشت، وی از مبارزین قبل از انقلاب بود که به دلیل مبارزاتش به زندان افتاده و شکنجه های بسیاری شده بود و با حضرت امام و برخی از هم درس های مقام معظم رهبری نیز ارتباط داشت.

خدایار ادامه داد: بسیاری از انقلابیون که تحت تعقیب ساواک بودند با راهنمایی شهید طبابایی از طریق مرز افغانستان از کشور خارج شده و از طریق رابطین به عراق می رفتند، من نیز در راهپیمایی ها به همراه سایر مردم انقلابی و هم سن و سالان شرکت می کردم و شعارهای انقلابی سر می دادیم.

وی تاکید کرد: مردم انقلابی که خود را به هنرستان رسانده بودند، بسیاری از تصاویر شاه پهلوی را پاره کردند و شعار سر می دادند که «برادر دانشجو چرا گوشه نشستی؟»، در یکی از تظاهرات ها که مردم قصد داشتند تابلوی بیمارستان را بشکنند شهید حسینی طبابایی بلندگو را به دست گرفت و به مردم اعلام کرد این اموال متعلق به بیت المال است و کسی حق خسارت به آن را ندارد چراکه اینها سرمایه مملکت است و باید بعد از انقلاب نیز توسط مردم استفاده شود.

این فعال انقلابی ادامه داد: فرمانده شهربانی آن زمان فرد مثبتی بود و اجازه نداد تا به سمت مردم شلیک شود و در مسجد حکیم سخنرانی و مردم را تشویق به آرامش کرد تا ضمن راهپیمایی جایی تخریب نشود ، چند نفری که توسط ماموران شکنجه شده بودند گلایه به این فرد بردند و او در ملاعام مامور خاطی را مجازات کرد تا به انقلابیون تعرض نکنند.

وی افزود: رژیم پهلوی عده ای را اجیر کرده بود تا به حمایت از شاه شعار«جاوید شاه» سر بدهند اما آنان چون نمی توانستند درست تلفظ کنند چاپید شاه می گفتند انها ورودی خیابان ها را گرفته بودند و رهگذران را وادار به شعاردر حمایت از حکومت وقت می کردند و هر کسی سر باز می زد زیر مشت و لگد می می گرفتند، مردم نیز به تمسخر لفظ اشتباه خود آنان را تکرار می کردند به این معنا که شاه اموال مردم را چپاول کرد.

خدایار با بیان خاطراتی از راهبری حکیمانه نیروهای انقلابی توسط شهید طباطبایی، افزود: یکی از روزها که برای راهپیمایی رفته بودیم باخبر شدیم که عوامل رژیم قصد حمله به بازار را دارند شهید حسینی از مردم خواست تا هر وسیله دفاعی از اسلحه تا چوب و چماق دارند برای دفاع همه را جمع کنند اما برای جلوگیری از کشته شدن شهروندان، اجازه نداد انقلابیون به بازار بروند و از طرف دیگر برای اینکه خودی ها مشخص شوند همه اسلحه ها و چوب ها را با رنگ سبز علامت زدیم، اگرچه عمال طاغوت تمام مغازه های شهر را غارت کردند اما برای جلوگیری از کشتار و ایجاد درگیری های قومی، شهید حسینی مردم را از درگیری منع کرد.

وی بیان کرد: اولین تصویری که از حضرت امام خمینی(ره) به دستم رسید تصویری ازایشان با مشت گره کرده و شعری زیبا بود، خیلی خوشحال بودم و مدتها این تصویر را یادگاری نگاه داشتم و بسیاری از مردم برای دیدن آن به من مراجعه می کردند.

انقلاب اسلامی ایران الگویی بزرگ و موفق در مبارزه با استکبار

وی با اشاره به حال و هوای روزهای ورود امام به کشور، خاطرنشان کرد: ما چند خانواده انقلابی در روستای سه قلعه سیستان بودیم که شب ها دور هم جمع می شدیم و رادیو را گوش می کردیم تا از اوضاع باخبر شویم شبی که از طریق رادیو متوجه ورود حضرت امام خمینی(ره) شدیم و فهمیدیم به رادیو انقلاب گوش می دهیم از شدت خوشحالی اشک شوق ریختیم و پدران ما به شکرانه این پیروزی قران تلاوت می کردند.

این فعال انقلابی افزود: به یاد دارم ان زمان به برکت پیروزی انقلاب، باران زیبایی می بارید، مردم در مسجد جمع شدند عده ای از انقلابی ها سخنرانی می کردند برخی عوامل طاغوتی نیز سعی داشتند به دلیل تغییر شرایط خود را مردمی جلوه دهند اما انقلابیون به آنان اجازه سخنرانی ندادند و متوجه شدیم یکی از این افراد نفوذی و از ماموران ساواک بوده است که توسط نیروهای مردمی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب ما دینی و فرهنگی بود، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران طرحی نو و الگویی جدید در مبارزه با استکبار با شعار اصلی مرگ بر آمریکا بود، در واقع « مرگ بر شاه» به عنوان برائت از یکی از عوامل آمریکایی در کشور بود، این شعار الگویی برای همگان و به همه جای دنیا صادر شد، بیداری اسلامی در جهان به تاسی از انقلاب ما رخ داد و روحیه استکبار ستیزی در جهان گسترش یافت و امریکا را در جهان تضعیف کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران الگویی بزرگ و موفق برای مبارزه با استکبار و ریشه در اسلام ناب و نهضت امام حسین(ع) دارد و جبهه مقاومت برگرفته از این حرکت بزرگ ملت ایران به وجود آمد و صدور آن به جهان از اهداف والای حضرت امام خمینی(ره) بود که به تحقق پیوست و امروز نیز ما باید باید با تاسی از ایشان بر ایستادگی و مقابله با ظلم بکوشیم.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark