کد مطلب: 63013
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
شهید میرحسینی به معنای واقعی یک فرمانده بود
معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: شهید میرحسینی به معنای واقعی یک فرمانده و رهبر بود تا زمان شهادت در مناطق عملیاتی حضور داشت.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، سردار عوضعلی فقیری در هنرواره سردار شهید حاج‌قاسم میرحسینی و شهدای سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهید میرحسینی یک رزمنده بود و به معنای واقعی یک فرمانده بود تا زمان شهادت در مناطق عملیاتی حضور داشت، شهید میرحسینی و دیگر عزیزانی که همراه ایشان بودند؛ مانند شهید حسن میر هراتی اسکندری، شهید عیسی خدری، شهید ارباب رشید و شهید پیر افکن و دیگر شهیدان والامقام توفیق این را داشتم که هم‌کلاسی باشم.

وی ادامه داد: شهید محمدتقی حسینی طباطبایی این شهید بزرگوار ما به‌واسطه ایشان با انقلاب آشنا شدیم به‌واسطه رساله حضرت امام و عکس ایشان که در مراسماتی که در روزهای اجرا می‌کردند و بعد هم مسجد حکیم خصوصاً بر می‌داشتند با انقلاب و مسائلی که به انقلاب مربوط می‌شد آشنا شدیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان تصریح کرد: همه ما شهید میرحسینی را قبل از اینکه پاسدار شوند به‌عنوان یک دانش‌آموز پر جنب‌وجوش و پر تحرک علاقه‌مند به درس و آدمی ک نسبت به مسائلی ک مطرح می‌شد می‌شناختیم، ایشان می‌فرمودند ک هر موقع کاری بود منطقی صحبت کنید ایشان در بین ما، دانش‌آموزان و هنرجویان آقای منطق مشهور بود.

وی افزود: انقلاب که شد به‌واسطه پاسدار عسگری که از تهران بودند در مدارس و با افراد ارتباط برقرار کردند و ما به‌واسطه ایشان به‌صورت نیمه‌وقت هنرجو هم بودیم و برای سپاه نگهبانی می‌دادیم.

فقیری تشریح کرد: ما اینجا بیشتر با هم آشنا شدیم با اینکه ما همه با هم دیپلم گرفتیم و چون علاقه به درس داشتیم و ادامه دادیم و چه کاری بهتر از اینکه بتوانیم به انقلاب کمک کرده و یک وظیفه‌ای را انجام دهیم.

وی ادامه داد: همه دوستان آن دوران با هم تصمیم گرفتیم پاسدار بشویم در سال ۶۰ که تقریباً هفت یا هشت نفر پاسدار نشده بودند بقیه تماماً عضو سپاه شدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان استان اذعان کرد: در آنجا فردی به نام آقای بهروز حسینی بودند که ایشان ترک بود و خدا می‌داند بر اساس روحیات انقلابی پاسداری و مؤمنانه‌ای که داشت ما همه عاشق ایشان و سپاه شدیم ما را بر اساس نوع علاقه به مسائلی که بود و تناسب برای دوره‌ها می‌فرستاد شهید میرحسینی و یکی دو نفر دیگر دو سه ماه زودتر از ما پاسدار شده بودند موقعی ایشان رفتند ما بچه روستا بودیم و ما برای برداشت محصول در روستا بودیم.

وی در پایان افزود: شهید میرحسینی یک رزمنده نبود فقط فرمانده نبود فقط کسی نبود ک قشنگ سخنرانی می‌کرد ایشان به معنای واقعی یک فرمانده بود یک رهبر بود ایشان در مناطق عملیاتی رفتند و تا زمانی ک شهید شدند در آن مناطق بودند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark