کد مطلب: 63068
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان:
۴۵۷۸ نفر در سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی شده است
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به ۴ هزار و ۵۷۸ نفر در سیل و آب‌گرفتگی جنوب سیستان و بلوچستان انجام شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
 
سید محمدمهدی سجادی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز»، با اشاره ادامه روند امدادرسانی در آب‌گرفتگی جنوب استان بیان کرد: بر اثر بارش‌های شدید باران در جنوب استان و آسیب‌دیدن برخی شهرستان‌ها، ۵۱۶ نیروی عملیاتی در قالب ۹۱ تیم به مناطق حادثه‌دیده نیکشهر، کنارک و چابهار اعزام شدند و ضمن ارزیابی روستاهای تحت‌تأثیر، خانه‌ها را از آب تخلیه و اقدام به توزیع اقلام امدادی کردند.
 
وی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی به مردم این مناطق افزود: تا صبح امروز نجاتگران هلال‌احمر برای یک هزار و ۴۰۰ نفر اسکان اضطراری انجام داده‌اند و یک هزار و ۶۳۴ تخته پتو، ۸۵۴ تخته موکت، ۷۶۷ بسته غذایی ۷۲ساعته، میان خانواده‌های تحت‌تأثیر توزیع شده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تصریح کرد: همچنین باتوجه‌به گرفتاری یک نفر ماهیگیر در یک قایق در سیلاب‌های منطقه یار محمد بازار بخش پلان شهرستان چابهار، یک تیم امداد و نجات به رهاسازی این ماهیگیر اقدام کردند.
 
 لازم به ذکر است، جهت کمک‌رسانی بهتر و به‌موقع تیم تخصصی واکنش سریع امداد و نجات استان و دو تیم از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان هامون به روستاهای شارک و دنسر از توابع تلنگ شهرستان قصرقند اعزام شده است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark