کد مطلب: 31559
 
امام جمعه زاهدان:
اقتصاد مقاومتی برگرفته از یک الگوی بومی در زندگی مردم ایران است
امام جمعه زاهدان گفت: اقتصاد مقاومتی برگرفته از یک الگوی بومی در زندگی مردم ایران است که از فرهنگ ما ریشه گرفته و برای امروز و فردای کشور تدوین شده و با همدلی و همفکری به پیشرفت کشور کمک کرده و به آن شتاب می‌دهد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۷
 
ایت الله سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس با توصیه بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: باید مبحث اقتصاد مقاومتی به عنوان مطالبه رهبری در کلام عمومی قرار گیرد.

وی افزود: تبدیل سیاست‌ها به برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی شده، نظارت دقیق بر شیوه سیاست‌ها و رفع موانع برای حضور فعال سرمایه‌گذاران در عرصه اقتصادی از جمله مولفه‌های مد نظر اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری به یک گفتمان تبدیل شود، در آن صورت تمام مردم ثمرات شیرین آن را خواهند چشید.

سلیمانی تصریح کرد:  اقتصاد مقاومتی برگرفته از یک الگوی بومی در زندگی مردم ایران است که از فرهنگ ما ریشه گرفته و برای امروز و فردای کشور تدوین شده و با همدلی و همفکری به پیشرفت کشور کمک کرده و به آن شتاب می‌دهد.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی یک حرکت کوتاه مدت نیست بلکه بلند مدت است که کارشناسان و عالمان بومی نظر داده‌اند و برخاسته از فکر و اندیشه دانشمندان این مرز و بوم است و با مصلحت‌اندیشی مقام معظم رهبری در اختیار ما قرار گرفته است.

خطیب جمعه زاهدان عنوان کرد: سیاست‌های مختلف و متنوعی از قبیل الگوی مصرف، بهینه سازی انرژی و غیره داشتیم، این سیاست‌هایی بود که در هر بخش براساس نقشه راه کشور ترسیم شد.

سلیمانی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری بر هیچ یک از اقتصاد کشورهای دنیا وابستگی ندارد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی برخلاف جو سازی‌ها علیه آن براساس مولفه تحرک و پویایی اقتصاد کشور پایه‌گذاری شده و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی دارد.

امام جمعه زاهدان به تقارن ایام نوروز با ایام دوم فاطمیه اشاره کرد و افزود: شادی‌های ایام نوروز با مراعات مبانی شرعی ایام فاطمیه دوم سپری شود و در این ایام دید و بازدید از خانواده شهدا داشته باشیم و در کنار غبور شهدا حضور یافته تا خداوند در روزهای نخست سال از ما خشنود و راضی باشد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark