کد مطلب: 33606
 
امام جمعه زاهدان:
حماسه سوم خرداد و رشادتهای رزمندگان اسلام مانند خورشید در تاریخ دفاع مقدس می درخشد
امام جمعه زاهدان گفت:حماسه سوم خرداد، رشادتهای رزمندگان اسلام، مقاومت آنان و پیروزی در برابر دشمن مانند یک خورشید تابان در تاریخ دفاع مقدس می درخشد و همواره در یادها زنده خواهد ماند و البته باید ابعاد مختلف آن برای نسل جدید بیشتر تبیین و بازگو شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
 
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس با سفارش به تقوای الهی اظهار کرد:رزمندگان دلیر و با رشادت اسلام در حماسه آزادسازی خرمشهر، 34 روز مقاومت و ایستادگی با کمترین امکانات جنگی و در اوج خیانت بنی صدر معجزه خلق کردند.

وی افزود: فتح خرمشهر، نقطه عطف پیروزی‌های ملت مسلمان ایران در برابر استکبار جهانی و ایادی وابسته‌اش است.

خطیب جمعه زاهدان تصریح کرد: فتح خرمشهر به دست پر توان رزمندگان اسلام با تکیه بر سلاح و تجهیزات پیشرفته جنگی و روز دنیا نبود بلکه این حماسه جاویدان نشأت گرفته از سلاح ایمان به خدا و اعتقادات دینی و اسلامی ملت بزرگ ایران بود.

سلیمانی گفت: آزاد سازی خرمشهر محصولی از مقاومت، ایثار و فداکاری ملت ایران اسلامی بود که ارتش تا بن دندان مسلح صدام حسین ملعون را به عقب‌نشینی وا داشت و این نشان دهنده این است که مقاومت و ایستادگی جواب می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر در آن شرایط پایداری، شجاعت و مقاومت ملت ایران نبود، معلوم نبود اکنون انقلاب اسلامیمان چه سرنوشتی داشت.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: عملیات فتح خرمشهر باید برای همه نسل‌های کشورمان به عنوان درس ایثار و مقاومت تبیین و بازگو شود.

وی افزود: در شرایط فعلی نیز اقتصاد و فرهنگ ما نیاز به مقاومت و ایثاری از جنس فتح خرمشهر دارد ما نباید آن حماسه پر افتخار تاریخ ایران اسلامی را فراموش کنیم و از آن همه رشادت، شجاعت، شهادمت و فداکاری رزمندگان اسلام غافل شویم.


امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: اگر ما در اقتصاد نیز فرهنگ مقاومت داشته باشیم به پیروزی خواهیم رسید همچنان که فتح خرمشهر محصول مقاومت بود.

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: اگر سبک زندگی اسلامی را دقیقا مراعات کنیم و در مصرف بیت المال حساسیت لازم را داشته باشیم به یک اقتصاد پویا دست خواهیم یافت.

امام جمعه زاهدان با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و مقاومت ایشان دربرابر ظلم و تلاش برای مشخص کردن حق از باطل گفت: مقاومت فرزندان اسلام در دزفول و همچنین پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس محصول مقاومت بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به سالروز مبعث پیامبر بزرگ اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر عظیم‌الشأن ما، عالی‌ترین مکتب را به جهان عرضه کرد و هر انسان با فهم و شعوری در مقابل این مکتب حضرت رسول خدا سر تعظیم و کرنش فرود می‌آورد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark