کد مطلب: 63121
 
هدف نمایشگاه بهاره عرضه محصولات مناسب است؛
گلایه شهروندان از قیمت‌های نمایشگاه بهاره
از سال‌های نه‌چندان با همکاری برخی ادارات نمایشگاه بهاره باهدف عرضه محصولات مناسب برگزار می‌شود باتوجه‌به تلاش‌های انجام شده نتوانست رضایت حداکثری مشتریان از قیمت‌ها را جلب کند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، چند روزی است که حال و هوای عید در شهر پیچیده است شوروشوق مردم برای تهیه ارزاق موردنیاز، البسه، آجیلی و شیرینی شب مانند هر سال در جریان است.

 حتی باوجوداینکه ماه مبارک رمضان امسال تقارن با سال نو دارد باز هم مردم شور و اشتیاق تحویل سال و ورود به سال جدید را دارند.

 روزهای پایان سال روزهایی است که تب‌وتاب شهروندان برای خانه‌تکانی و خریدها هر لحظه بیشتر می‌شود تا با رخت و لباس نو خانه‌های تمیز و عاری از کثیفی به استقبال سال جدید بروند.

 جدا از بحث خانه‌تکانی تهیه پوشاک، شیرینی، آجیل و مواد غذایی جزو دغدغه‌های دیگری است که در پایان هر سال مردم بیشتر از اوقات دیگر به آن مشغول هستند.

 حتی خانواده‌هایی که از لحاظ وضعیت اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند؛ اما به یومن ورود به سال نو سعی می‌کنند رخت و لباس نو بر تن کنند و با ورود به سال جدید نونوار شوند.

 ازاین‌رو از سال‌های نه‌چندان دور اصناف و سازمان بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همراهی برخی ادارات نمایشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی بهاره را برگزار می‌کنند، در این نمایشگاه‌ها کیف، کفش، پوشاک و کالاهای اساسی عرضه می‌شود.

 با وجود همه تلاش‌های انجام شده در برگزاری نمایشگاه و کمک برای تهیه‌های کالاهای مناسب می‌شود ولی مردم گلایه‌هایی از برگزاری نمایشگاه بهاره و ضیافت ماه مبارک رمضان دارند.

 مسعود شهرکی یکی از شهروندان زاهدانی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: این نمایشگاه‌ها در آن راستا برگزار می‌شود که با ارائه تخفیف در پی حذف واسطه‌گران کمکی به اقتصاد خانواده شود؛ اما نمایشگاه بهاره سال جاری عدم تفاوت قیمت آن‌چنانی را رعایت نکرده و نتوانست کمکی به اقتصاد خانواده داشته باشد.

 وی ادامه داد: دلیل عدم تفاوت آن‌چنانی قیمت در این نمایشگاه، گرانی اجناس و کالاهای اساسی خانواده اعلام می‌شود که به گفته برخی از متولیان بازار افزایش تقاضا در بازار کالاهای اساسی افزایش قیمت را به همراه دارد.

 زهرا مؤمنی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی تصریح کرد: از مشکلاتی که هنگام ورود به نمایشگاه امسال با آن مواجهه بودم نبود جای پارک بود بسیاری از مردم در بدو ورود با سرگردانی به دنبال جایی برای پارک ماشین‌هایی خود بودند که به دلیل ازدحام و شلوغی پیداکردن جای پارک مناسب دشوار بود.

 منصور عدل، مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: در نمایشگاه بهاره و ضیافت ماه رمضان نظارت و بازرسی غرفه‌هایی که کالاهای اساسی مانند مرغ، برنج، شکر و... را عرضه می‌کردند برعهده سازمان جهاد کشاورزی است.

 وی ادامه داد: در این نمایشگاه تیمی متشکل از یک نیرو جهاد کشاورزی، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه مستقر هستند که بر روند عرضه محصولات نظارت دارند.

 مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: شهروندانی که نسبت به قسمت یا عرضه محصولات توسط غرفه‌داران شکایت دارند می‌توانند به تیم نظارتی مستقر در نمایشگاه مراجعه کنند و یا با گرفتن شماره تماس ۱۲۴ شکایات خود را عنوان کنند.
 وی در پایان افزود: تاکنون شکایتی مبنی بر گران‌فروشی غرفه‌های نمایشگاه عرضه نشده است.
 
 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark