کد مطلب: 62041
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:
حق محوری و عدالت محوری در نیروی انتظامی تبدیل به یک فرهنگ شود
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حق محوری و عدالت محوری باید در بین نیرو‌های انتظامی تبدیل به یک فرهنگ شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار فرمانده و جمعی از معاونین فرماندهی انتظامی استان ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان بیان کرد: انسان به میزان تأثیرگذاری و مسئولیت خود نیاز به معنویت دارد و اگر فردی در معرض وسوسه‌های بیشتر شیطان قرار داشته باشد طبیعتا باید معنویت بیشتر داشته باشد تا بتواند بر مقاومت خود بیفزاید که ماه شعبان و رمضان بهترین فرصت برای کسب این معنویت است.

امام جمعه زاهدان افزود: نیروی انتظامی کاری متنوع همراه با توقعات و انتظارات فراوان از جانب مردم را بر عهده دارد که رسیدگی به همه امور کار سختی است آن هم در سیستان و بلوچستان که استانی پهناور، شرایط مرزی و همواره در معرض توطئه دشمنان قرار دارد و در شرایط کنونی نیز اتفاقاتی رخ داده که منجر به ایجاد مشکلاتی شده است.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: انبوهی از خدمات توسط نیروی انتظامی در حال انجام است که باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند چه خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلفی در ایجاد امنیت نقش دارند که یک رکن آن دستگاه انتظامی است و باید برای مردم بیان شود البته نه با زبان منت بلکه صرفاً برای اطلاع‌رسانی تا مردم بدانند و دلگرم شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط و نگاه مردم باید به گونه‌ای باشد که نیروی انتظامی را از خودشان بدانند و پایگاه اجتماعی آن تقویت شود.

آیت‌الله محامی تشریح کرد: حق محوری و عدالت محوری باید در بین نیرو‌ها تبدیل به یک فرهنگ شود و مردم ببینند که ما اگر قدرتی داریم از حق تجاوز نمی‌کنیم و همواره به حق و انصاف پای‌بند هستیم.

وی افزود: جای تأسف دارد که این حجم وسیع از خدمات صورت گیرد اما با تخلف برخی، کل مجموعه زیر سؤال برود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: یکی از مصادیق حق محوری این است که با فرد متخلف برخورد شود که در این صورت بر سلامت سیستم تحفظ خواهد شد و در غیر این صورت نیز سازمان سرمایه اجتماعی خود را از دست خواهد داد و دیگر مردم آن‌ها را از خودشان نخواهند دانست و کار در چنین فضایی سخت است و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم ارکان و پایه‌های نظام را تثبیت کنیم که نیروی انتظامی نیز یکی از این ارکان است و در صورتی که زیر سؤال برود ارکان نظام زیر سؤال خواهد رفت و برای اینکار نیازمند مدیریت قوی و نظارت دقیق هستیم.

️همچنین در ابتدای این دیدار سردار حسینعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان نیز عنوان کرد: خدمت بی‌منت به مردم وظیفه ذاتی پلیس است و شجره پلیس از وجود مردم و خدمت به آنهاست.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark