کد مطلب: 62916
 
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان:
افتتاح ۲۰ طرح هادی روستایی در دهه فجر در سیستان و بلوچستان
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در دهه فجر امسال، ۳۹۳ واحد مسکونی شهری و روستایی و ۲۰ طرح هادی روستایی در سطح استان افتتاح می‌شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۳
 
مصطفی بیک مداح در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز»، بیان کرد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های آسفالت و کفسازی معابر روستایی، واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی و مسکن نهضت ملی در استان و ارزش ریالی این طرح‌ها را معادل ۱۸۸ میلیارد تومان است.

وی ادامه: در سال جاری ۱۹۵ طرح هادی روستایی در استان اجرا شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار مسکن روستایی در استان در حال ساخت داریم که تا پایان سال، ۹۰۰۰ واحد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: امسال ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر محلات زابل آسفالت شده که تا کنون بیش از ۷۰ درصد این میزان در محلات امیرآباد، حسن‌آباد، رسالت، جام‌جم و میرحسینی به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع واگذاری اراضی ملی به مردم و توسعه ساخت مسکن متناسب با نیاز شهرها از طرح ساخت دهکده ویلایی باهدف تأمین مسکن متقاضیان مسکن ملی خبر داد و گفت: این دهکده در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا می‌شود و در حال حاضر فاز اول آن در دست زیرسازی، قطعه‌بندی، جدول‌گذاری و خیابان‌کشی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ساماندهی حاشیه‌نشینی را از دغدغه‌های بنیاد مسکن دانست و گفت: هم اکنون بنیاد در حاشیه زاهدان، چابهار، زابل، میرجاوه و ایرانشهر در فازهای مختلف مطالعات تا اجرا به فعالیت مشغول است و در سال آتی ساماندهی محله سرفراز زهک نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به حجم بالای اجرای پروژه‌های عمرانی در استان، تأمین مصالح و مواد اولیه را از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود دانست و افزود: در دو سال اخیر با سرمایه‌گذاری و تجهیز کارگاه‌های تولیدی سعی در خودکفایی در تأمین مصالح موردنیاز از منابع داخلی داشته‌ایم.

بیک مداح در پایان خدمت به مردم شریف استان و محرومیت‌زدایی را رسالت و اولویت اول بنیاد مسکن استان دانست و گفت: افتخار داریم که در همه شاخصه‌های عملکردی رشد قابل‌قبولی داشته‌ایم و در برنامه امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark