کد مطلب: 62141
 
از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت شرعی و بهداشتی در سیستان و بلوچستان انجام شد؛
بازدید ۵۱۸۷ مورد، از مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از بازدید پنج هزار و ۱۸۷ مورد مرکز تهیه، توزیع و عرضه محصولات خام دامی در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی استان خبر داد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، مسعود اصغری بیان کرد: با عنایت به اجرای هم‌زمان طرح تشدید کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح کشور، در راستای اجرا و دستیابی به اهداف و برنامه‌ریزی‌های سازمان دامپزشکی کشور، این طرح نیز در سطح استان با جدیت در حال اجرا است.

وی افزود: از آغاز اجرای این طرح بالغ بر ۹۰ نفر کارشناس بهداشتی و ۲۵ نفر ناظر شرعی کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی را در کل شهرهای استان انجام می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه این طرح از ۱۳ اسفندماه آغاز شده و بیش از پنج هزار و ۱۸۷ مورد بازدید نظارتی در سطح استان صورت‌گرفته است، ادامه داد: در این بازدیدها حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم ضبط شده و از این مقدار نزدیک به ۸ هزار کیلوگرم معدوم‌سازی شده و همچنین تعداد ۵ مرکز عرضه فرآورده خام دامی به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب و متخلفین به مراکز قضایی استان معرفی شده‌اند.

اصغری اضافه کرد: سطح مناسبی از هماهنگی بین‌بخشی با دستگاه‌هایی چون دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، دادستانی و مراکز قضایی استان با اداره کل دامپزشکی استان در اجرای این طرح وجود دارد که از همکاری آنها تقدیر می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark