کد مطلب: 62899
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:
خلوت باخدا مهم‌ترین دستاورد اعتکاف است
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: خلوت باخدا و تفکر در اعمال مهم‌ترین دستاورد اعتکاف است.
تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جهانشاهی، شامگاه جمعه در بازدید از محل‌های برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در زابل، در جمع معتکفان حاضر شد و گفت: اعتکاف فرصت مهم خلوت باخدا است و تفکر در اعمال از مهم‌ترین دستاورد اعتکاف است.

 وی ادامه داد: باید در طی مراسم اعتکاف، از نمازها، قران، ادعیه مختص رجب‌المرجب، دعاهای مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه و غیره بیشتر از گذشته و در راستای ارتباط بیشتر با خدای متعال بهره‌گیری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تشریح کرد: اعتکاف فرصت مهمی است که خداوند به معتکفان برای نزدیک‌تر شدن به خداوند داده است و باید به بهترین شکل از آن بهره‌گیری شود.

همه عشق پدر و مادر دیدن سربلندی فرزندان است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی، امام‌جمعه زابل عزیزی شامگاه جمعه به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان و هیئت همراه، در بازدید از مسجد رضوان زابل که محل اعتکاف معتکفان دانش‌آموز دختر بود، بیان کرد: همه عشق یک پدر و مادر، دیدن سربلندی فرزندانش است باید جوری زندگی کنید که پدر و مادر همیشه در خصوص شما سربلند باشد و به وجود شما افتخار کند.

وی با تأکید به حجاب، ادامه داد: اگر دختری از خانه بیرون برود و تار مویی از او دیده شود، تا زمان برگشت، پدر و مادرش نگرانش هستند، جوری زندگی کنید که پدر و مادر بگوید دختر من در حجاب کامل، مشکلی ندارد.

 امام‌جمعه زابل خطاب با دانش‌آموزان معتکف دختر حاضر در این مسجد، تصریح کرد: کسی که از شما می‌خواهد موی سرتان بیرون باشد، دنبال آزادی شما نبوده و به دنبال هوس خود است و این هوس هم تمامی ندارد.

وی افزود: نذر کردن، پخت غذا توسط بانوان برای یکی از معصومین، انبیا، اولیا و اوصیا از جمله اعمالی است که ثواب بسیاری دارد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark