کد مطلب: 63122
 
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:
پل بزرگ شیله در مسیر زابل زاهدان زیر بار ترافیک رفت‌
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: پل بزرگ شیله در مسیر ارتباطی زابل - زاهدان باهدف تردد ایمن نوروزی زیر بار ترافیک رفت.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، عطاءالله اکبری در مراسمی بیان کرد: پل بزرگ شیله به طول ۱۷۶ متر و با هشت دهانه ۲۲ متری هم‌زمان با تعطیلات نوروزی باهدف تردد ایمن کاربران جاده‌ای در محور مواصلاتی زابل - زاهدان با بار ترافیک رفت.

وی افزود: سرعت ساخت این پل مهم استان باارزش ریالی ۹۰۰ میلیارد ریال باتوجه‌به محدودیت‌های منابع مالی موجود در کشور کم‌سابقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، ساخت پل مهم شیله را بعد از پل نهراب قدم بزرگی در تکمیل شبکه کریدور شمال - جنوب کشور برشمرد و تصریح کرد: این اداره کل در طول سه سال اخیر مصمم به تکمیل پل‌های بزرگ و خاص در استان بوده است به‌طوری که پل‌های ماشکید، افضل‌آباد، نهراب و شیله با تلاش شبانه‌روزی این اداره کل یکی پس از دیگری در این مدت زیر بار ترافیک رفت.

وی تأکید کرد: بدون تردید تحولی که با احداث پل شیله در ارتباط زمینی این استان با پهنه جغرافیای اصلی ایران ایجاد خواهد شد می‌تواند نقش بسیار مهمی در روند توسعه اقتصادی استانی و ملی برعهده داشته باشد چرا که اولاً احداث این پل به‌عنوان بخشی از محور چابهار - میلک به نحو قابل‌توجهی حمل‌ونقل زمینی را متأثر می‌سازد و از سوی دیگر موجب فراهم نمودن زمینه ترافیک آرام در محور منتهی به شهر زابل و خروجی آن خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: پروژه‌های تکمیل شده بزرگراهی به طول حدود ۷۵ کیلومتر و پل بزرگ شیله باارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بنا شد در سفر هیئت دولت خدمتگزار به استان در هفته‌های جاری افتتاح شود؛ اما به صلاح دید مقام عالی دولت در استان و به دلیل تسهیل در سفر هم‌وطنانمان و ایمنی ترافیک در تعطیلات نوروزی مقرر شد تا تاریخ افتتاح رسمی این پروژه‌ها زیر بار ترافیک قرار گیرد.

انتهای خبر /
Share/Save/Bookmark