کد مطلب: 62880
 
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند خبر داد:
اختصاص ۱۵۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر هیرمند
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند از اختصاص ۱۵۰ تن قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری برای آسفالت معابر بافت‌های فرسوده و حاشیه این شهر خبر داد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
 
محمدعلی فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» بیان کرد: این تخصیص در جهت بالابردن شاخص‌های توسعه کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی شده و شهرداری هیرمند موظف است سهمیه قیر را صرف معابر خاکی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات زیرسازی ۱۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع از معابر حاشیه شهر هیرمند در حال انجام است تا حدود یک ماه آینده آسفالت آنها با قیرهای رایگان تخصیصی عملیاتی شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هیرمند یکی از بدترین چهره‌های محرومیت و مشکلات رایج در محلات ناکارآمد شهری را کیفیت پایین معابر و حتی فاقد آسفالت بودن بسیاری از کوچه‌ها در محلات هدف عنوان و تصریح داد: در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌ها هرساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در این راستا میزان تخصیص قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۵۳ تن افزایش حدود سه برابری داشته است.

فقیهی با بیان اینکه این اداره در قالب برنامه بازآفرینی شهری می‌کوشد تا ناهمگونی کالبدی در حاشیه شهر رفع شود و سرانه زیستی را تغییر دهد اظهار امیدواری کرد با تأمین اعتبارات لازم شاهد افزایش کیفیت زندگی و ارتقای سطح رفاه اجتماعی مردم شریف این مناطق باشیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark