کد مطلب: 40280
 
نهمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در مسقط
نهمین مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه و با حضور وزیر خارجه کشورمان و هماهنگ‌کننده 1+5 از ساعت 11 به وقت محلی در هتل البوستان مسقط پایتخت عمان آغاز شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
نهمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در مسقط
 
به گزارش زاهدانه ، نهمین مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه و با حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون از ساعت 11 به وقت محلی در هتل البوستان مسقط پایتخت عمان آغاز شد.
 
گفتنی است؛ سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفتگو با شبکه خبر در خصوص حصول توافق جامع هسته‌ای گفت: اگر اراده سیاسی واقعی در طرف مقابل وجود داشته باشد، راه‌حل‌هایی که الان مطرح شده، پیشنهادها و ایده‌هایی که به خصوص از طرف ایران ارائه شده، ظرفیت رسیدن به یک راه‌حل و توافق مورد قبول را دارد.
 
وی افزود: اگر اراده سیاسی واقعا وجود داشته باشد، می‌شود از این فرصت استفاده کرد.
 
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای تصریح کرد: ما تا آخرین لحظه پشت میز مذاکره خواهیم بود و به اعتقاد ما رسیدن به یک تفاهم تا قبل از 24 نوامبر (سوم آذر) شدنی است و حداقل در خصوص کلان قضیه و موضوعات اصلی رسیدن به راه‌حل امکانپذیر می‌باشد.
 
لازم به ذکر است رایزنی‌های سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده ۱+۵ طی دو روز گذشته در مسقط پایتخت عمان برگزار شد و امروز نیز قرار است نهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در مسقط برگزار شود.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark