کد مطلب: 63114
 
مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان:
به مدیریت بهینه مصرف آب در خانه‌تکانی توجه شود
مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان گفت: باتوجه‌به رسم خانه‌تکانی در روزهای پایانی سال مدیریت مصرف بهینه در شست‌وشوهای آخر سال موردتوجه قرار دهند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹
 
مرتضی نورا در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: با فرارسیدن روزهای پایانی سال، شهروندان بر اساس یک سنت دیرینه مبادرت به خانه‌تکانی و نظافت در محیط خانه می‌کنند که در این زمان افزایش مصرف آب بسیار بیشتر است، بر همین اساس به مردم توصیه می‌شود از روش‌هایی برای شست و شوها استفاده کنند که کمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: همشهریان عزیز از شست‌وشوی فرش‌ها در منازل به‌شدت پرهیز کرده و این نوع شست و شوها را به شرکت‌های فعال در این بخش واگذارند؛ زیرا آنها از روش‌هایی استفاده می‌کنند که میزان مصرف آب کمتری دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان با بیان اینکه قبل از اقدام به شستن هر چیزی به راهکارها و ابزارهای موردنیاز آن فکر کنید تصریح کرد: استفاده از فشار آب شیلنگ‌های برای نظافت حیاط و پارکینگ منازل به‌جای بهره‌گیری از جارو و آب‌پاش، شستن خودرو با شیلنگ به‌جای استفاده از سطل آب، از جمله مصادیق بارز هدررفت آب است که رعایت و انجام صحیح آنها می‌تواند به حفظ وضعیت متعادل شبکه توزیع آب شهری کمک کند.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از افت فشار آب در شبکه سراسری و برخورداری همگان از جریان متعادل و مستمر آب، ضروری است همشهریان عزیز انجام خانه‌تکانی و نظافت منزل خود را به آخرین روزهای پایانی سال موکول نکرده و از هم اکنون و در یک دوره زمانی تدریجی از آب برای مصارف ضروری خود استفاده نمایند.

نورا در پایان تشریح کرد: هر سال در اسفندماه با افزایش مصرف آب روبه‌رو می‌شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می‌کند، لذا شایسته است شهروندان باتوجه‌به کاهش شدید منابع آبی و در پیش بودن بهار و تابستان گرم سال آینده و برخورداری همه همشهریان از آب شرب، از مصارف غیرضروری آب اجتناب شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark