کد مطلب: 42757
 
کریسمس در آمریکا ؛ رشد فقر ، بیکاری و آوارگی در ثروتمندترین کشور دنیا
جشن های آغاز سال نوی میلادی در حالی در ایالات متحده برگزار می شود که جمعیت کثیری از مردم این کشور در فقر ، آوارگی و بیکاری بسر می برند .
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۵
کریسمس در آمریکا ؛ رشد فقر ، بیکاری و آوارگی در ثروتمندترین کشور دنیا
 
به گزارش زاهدانه به نقل از گلوبال ریسرچ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "استفان لندمن" نوشت : شهروندان معمولی در ایالات متحده هرگز نتوانسته اند طعم اقتصاد مدرنی که دولتمردان این کشور از آن دم می زنند ،بچشند . نابرابری و بی عدالتی در جامعه آمریکا نهادینه شده است . فقر باسرعت بی سابقه ای در حال رشد است و نرخ بیکاری هر سال رکوردهای تازه ای را به ثبت می رساند . اپیدمی بیکاری با سرعت در حال گسترش در تمامی مناطق ایالات متحده است . 
 
مشاغل یا فاقد حقوق هستند و یا حقوق های آنها بسیار ناچیز است ، مزایای اشتغال نیز در کمترین حد ممکن خود قرار دارد . هر خانواده برای تامین نیازهای معمولی و روزانه خود نیازمند اشتغال به کار حداقل سه عضو خود دارند . بر اثر فقر فزاینده در آمریکا ، چهره بسیاری از شهروندان این کشور نشان دهنده ناچاری و ناگزیری آنها برای اشتغال و زندگی است . 
 
در ادامه این مقاله آمده است : داده های سرشماری و آماری نشان می دهد بیش از نیمی از جمعیت آمریکا در فقر مطلق یا در مرز آن زندگی می کنند ، این در حالی است که مقامات این کشور مدعی هستند که ایالات متحده ثروتمندترین کشور دنیا محسوب می شود . حدود 60 درصد از کودکان در این کشور با فقر زندگی می کنند . عدم اشتغال و بیکاری در آمریکا بیش از سایر کشورهای صنعتی در دنیا به ثبت رسیده است . 
 
درد و رنج  و تبعیضات اقتصادی ، اجتماعی و نژادی در شهرهای آمریکا در اوج خود قرار دارد . هر دو حزب حاضر در عرصه سیاسی آمریکا نیز از این وضعیت حمایت می کنند و مردم عادی عملا اسبابی برای تقویت موضع و قدرت این دولتمردان و سردمداران هستند . شهروندان برای نجات از بیکاری ، بی خانمای و ناامیدی ناچارند از پرداخت های چکی استفاده کنند که همین امر بدهی های آنها را با سرعت بیشتری افزایش میدهد . 
 
نرخ بالای تورم موجب کاهش درآمدهای مشاغل خانگی شده و مردم بخصوص خانه داران برای دریافت کالا و خدمات باید هزینه های چند برابری پرداخت کنند . تهیه مواد غذایی ، رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی ، استفاده از خدمات بهداشتی و نیز تهیه پوشاک با هزینه ها سرسام آور برای شهروندان در اکثر ایالات آمریکا همراه می باشد . 
 
بر اساس برآورد موسسات آماری ، هزینه های معمولی طی 12 روز تعطیلات کریسمس برای هر فرد آمریکایی مبلغی معادل 27.673 دلار می باشد . همچنین اقتصاددان های دولتی معتقدند نرخ واقعی تورم بیش از آن چیزی است که کاخ سفید اعلام میکند و حدود 9 درصد است . 
 
واقعیت این است که آمریکایی رویایی و ثروتمند تنها برای تعداد معدودی از مرفهین ، سرمایه داران و سردمداران دولتی معنا دارد و نه برای عموم مردم عادی در این کشور . بر اساس اطلاعات وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده حدود 600 هزار بی خانمان آمریکایی وجود دارد که شب ها برای خوابیدن ناچارند در پیاده رو ها ، زیرگذرها یا ایستگاه های اتوبوس بمانند . از این تعداد 140 نفرشان کودک و حدود 57 هزار تن نیز سالمند هستند . 
 
 
پارک ، ایستگاه اتوبوس و قطار و داخل خودروها از دیگر اماکنی هستند که سرپناه شهروندان آواره آمریکایی در شب های کریسمس محسوب می شوند . بحران گرسنگی در این کشور حقیقت دارد حتی اگر تبلیغات نادرست و تحریف شده در رسانه های وابسته آن را پنهان نماید . 
 
 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark