کد مطلب: 37366
 
جنگ غزه به اقتصاد اسراییل ضربه سنگینی زده است
پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم کلیو بن دیوید تحت عنوان "جنگ غزه اقتصاد اسراییل را تهدید می‌کند" نوشت : حملات موشکی حماس موجب آسیب رساندن به اقتصاد اسرائیل شده است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸
جنگ غزه به اقتصاد اسراییل ضربه سنگینی زده است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از بلومبرگ، جنگ هفت هفته ای اسراییل با حماس و سایر گروههای فلسطینی به کسب و کار و تجارت نزدیک غزه لطمه زده  و شاخص مدیران خرید نشان می دهد فعالیت اقتصادی در اسراییل در ماه ژوییه برای دومین ماه کاهش یافته است.

بر خلاف جنگ‌های قبلی با حماس یا حزب الله، این جنگ این بار به اقتصاد اسراییل ضربه سنگینی زده ، رشد اقتصادی در سه ماهه دوم امسال کاهش یافته و میزان صادرات روند نزولی داشته است.

"اوری گرینفلد" اقتصاددان ارشد موسسه سرمایه گذاری پساگوت گفت : احتمال می رود روند بهبود اوضاع اقتصادی طولانی باشد و ما تا پایان امسال و شاید سال آینده شاهد اثرات اقتصادی این جنگ باشیم.

به گفته مقامات غزه ، در حملات اسراییل به غزه بیش از دو هزار و 100 فلسطینی از جمله صدها  غیر نظامی و 68 اسراییلی از جمله چهار نظامی کشته شده اند.
جنگ غزه به صنعت گردشگری  اسراییل نیز ضربه زده است. تعداد گردشگران در اسراییل در ماه ژوییه نسبت به دوره مشابه سال گذشته میلادی 26 درصد کاهش یافته است. وزارت گردشگری اسراییل اعلام کرد این جنگ خسارت 566 میلیون دلاری به صنعت گردشگری وارد کرده است.

"رافی گوزلان" اقتصاددان اسراییلی گفت پیش بینی می کند میزان تولید یک و نیم تا دو درصد در سه ماهه سوم کاهش یابد.

وزارت دارایی اسراییل نیز با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی اعلام کرده است  تجار و کسبه ای را که در فاصله چهل کیلومتری غزه هستند از مالیات معاف می‌شوند.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark