کد مطلب: 39418
 
برنامه‌ اجرایی ابلاغیه علم‌ و فناوری را به زودی به هیأت دولت می‌بریم
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ برنامه‌هایی که برای اجرایی شدن ابلاغیه مقام معظم رهبری در دستور کار داریم را به زودی به هیأت دولت می‌بریم.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۸
برنامه‌ اجرایی ابلاغیه علم‌ و فناوری را به زودی به هیأت دولت می‌بریم
 
به گزارش زاهدانه ، "سورنا ستاری" با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی در خصوص ابلاغیه علم‌وفناوری مقام معظم رهبری در دستور کار داریم،‌ اظهارداشت: این استراتژی‌ها در معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری در حال کمّی‌ شدن است تا مشخص شود کدام بخش‌ها باید مسئله را پیگیری کنند.

ستاری تصریح کرد: به زودی برنامه اجرایی را به هیات دولت می‌بریم.

اضافه می‌شود که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی «علم و فناوري» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شد را در تاریخ ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ را ابلاغ کردند.

برهمین اساس سورنا ستاری، طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان به دلیل ابلاغ سیاست‌های کلی علم وفناوری، قدردانی و اعلام کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان متولی نظام ملی نوآوری، از همین امروز در صف یکپارچه همه بخش‌های دولت تدبیر و امید، جهاد امید بخش خود را برای اجرایی‌سازی این سیاست‌ها آغاز خواهد نمود.

معاون علمی وفناوری رئیس جمهور در بخشی از نامه خود خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت: در میان طوفان‌های جان فرسایی که امروز اغلب ملتهای خاورمیانه با آن دست به گریبان هستند، ایران اسلامی این فرصت را یافته است که تحت راهبری داهیانه حضرتعالی به شکوفایی تمدنی جدید بیندیشد و توسعه علم و فناوری را محور آن قراردهد.

هیچ کس، حتی دشمنان نظام اسلامی، نمی‌توانند منکر نقش حضرتعالی در حرکت علمی دو دهه اخیر کشور باشند واقعیت این است که حتی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به قدر جنابعالی در تأکید به آن اهتمام نداشته‌اند. ابلاغ سیاست‌های کلی «علم و فناوری» نیز فصلی جدیدی از این کتاب باشکوه مرقومه شماست.  اطمینان می‌دهم که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان متولی نظام ملی نوآوری، از همین امروز در صف یکپارچه همه بخشهای دولت تدبیر و امید، جهاد امید بخش خود را برای اجرایی‌سازی این سیاست‌ها آغاز خواهد نمود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark