کد مطلب: 62278
 
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:
تأکید استاندار بر فعال شدن تعاونی‌های دانش بنیان در بخش‌های مختلف توسعه‌ای
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از نیاز‌های اساسی این استان فعال شدن شرکت‌های تعاونی دانش بنیان در تمامی بخش‌های توسعه‌ای است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، محمد کرمی در نشست مشترک با شورای مدیران و معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پارک علم و فناوری استان بیان کرد: حضور تعاونی‌های دانش بنیان در کنار بخش‌های مختلف از جمله صنعت یک الزام است که ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: هم اینک محصولات تولید شده در استان به صورت خام صادر اما اگر تعاونی‌های دانش بنیان در کنار هر صنعت حضور مؤثر داشته باشد از این محصولات خام ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت‌های تعاونی دانش بنیان خواست در حوزه کشاورزی، معدن، صادرات و واردات در استان حضور مؤثر داشته باشند، چرا که در کشور‌های همسایه نیز محصولات خوبی وجود دارد که گا‌هاً به دلیل نبود زیرساخت‌ها به صورت خام صادر می‌شود و شرکت‌ها دانش بنیان می‌توانند برای فرآوری این محصولات هدف‌گذاری کنند.

کرمی ادامه داد: ما باید به دنبال نوآوری و خلاقیت باشیم و جوان‌های صاحب فکر و‌اندیشه را به میدان بیاوریم.

وی به لزوم تشکیل تعاونی در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: تشکیل شرکت تعاونی در روستا‌ها با توجه به مزیت آن‌ها باید شکل بگیرد و سرمایه‌های سرگردان مردم در قالب شرکت تعاونی تجمیع و به حوزه اقتصاد هدایت شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه‌های گروهی هم باید با برنامه‌های علمی و اقتصادی ذهن مردم را نسبت به مزایای کار گروهی و تشکیل تعاونی با توجه به نیازمندی‌های استان روشن کنند تا مردم بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

کرمی تصریح کرد: این موارد نباید در حد سخنرانی باشد و جلساتی به طور متعدد و شبانه روز برای اجرایی شدن آن‌ها باید برگزار شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark