کد مطلب: 63051
 
رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان خبر داد:
نظارت ۲۴۳ ضابط قضایی بر انتخابات سیستان و بلوچستان
رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴۳ ضابط قضایی بر شعبه ثابت و سیار انتخابات در سیستان و بلوچستان نظارت دارند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۰
 
مهدی امیر جهانشاهی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: به فضل پروردگار و عنایت حضرت زهرا (س) در سیستان و بلوچستان، استانی با وسعت بالا توانستیم در ۶ حوزه انتخابیه تعداد ۱ هزار و ۸۶۱ شبه اخذ رأی هم به‌صورت ثابت و هم به‌صورت سیار را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با تعداد ۷ هزار و ۴۰۰ نفر ناظر آموزش‌دیده، کار سلامت انتخابات را انجام می‌دهیم این افراد متخصص در سراسر این استان پراکنده شدند و در پای صندوق‌های رأی ثابت و سیار بحث نظارت بر انتخابات سالم را برعهده دارند.

رئیس‌دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تصریح کرد: تعداد ۲۴۳ نفر ضابط قضایی توسط دادستانی‌های کل سیستان و بلوچستان و رؤسای حوزه‌های قضایی آموزش‌های لازم را دیدند و کارت ضابطین برای این افراد صادر شده که این کارت ویژه انتخابات است و اگر تخلفاتی که در قانون پیش‌بینی‌شده است توسط برخی از افراد انجام شود توسط ضابط قضایی به سرمنزل خود می‌رسند و قطعاً تابع مقررات با فرد خاطی برخورد می‌شود.

وی افزود: شورای نگهبان تابع هیچ‌کس نیست، مرعوب هیچ‌کسی نخواهد شد و تابع هیچ جناح سیاسی حزب و گروهی هم نیست و شورای نگهبان کار را بر اصل بی‌طرفی و درنظرگرفتن خدای متعال در نظر گرفته است و تنها با اجرای قانون کار را انجام می‌دهیم که به منصه ظهور هم گذاشته شده است.

 جهانشاهی در پایان تشریح کرد: نمونه آن انتخابات سال‌های گذشته است که در بازشماری آرا حتی یک رأی هم جابه‌جا نشد، انشا الله با یاری خدا و با کمک همه افراد در اجرا و نظارت کاری خواهیم کرد که مهر زرین دیگری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری خواهیم زد و برگ زرین دیگری را مردم شریف ایران به یادگار خواهند گذاشت.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark