کد مطلب: 62927
 
مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت:
انقلاب اسلامی ما را از سیطره استعمارگران رها کرد
مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت گفت: انقلاب اسلامی ما یک گفتمان است با این انقلاب از سیطره استعمارگران رها کرد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۵
 
مولوی عبدالغنی دهانی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: انقلاب اسلامی ما یک گفتمان است با این انقلاب از سیطره کشورهای استعمارگری مانند آمریکا انگلیس که ما را در تسلط خود داشتند رها شدیم.

وی ادامه داد: در زمانه قبل از انقلاب به هر نحوی استعمارگران ما را در تسلط خود داشتند آنان به مردم ایران این‌گونه فهمانده بودند که توانایی هیچ کاری را ندارند.

مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت تصریح کرد: قدرت‌های استکباری در مجالس خود چنان ایران را تحقیر کرده بودند به‌نوعی عنوان می‌کردند که ایران حتی توانایی ساخت یک آفتابه را هم ندارد از جمله تحقیرهایی که انجام دادند جریان کاپیتولاسیون بود این انقلاب اسلامی مردم را سربلند کرد.

وی افزود: انقلاب ما گفتمانی دارد که با این گفتمان توانستیم با دنیا حرف بزنیم ما دموکراسی واقعی را داریم از استعمارگری آمریکا نجات پیدا کردیم و ظرف ۴۵ سال ملت ایران روی پای خود ایستادند.

مولوی دهانی تشریح کرد: شمنان بحران‌های بسیاری به وجود آوردند و ما از آنان عبور کردیم و قله‌های بسیاری را با افتخار فتح کردیم در زمینه‌های مختلف مانند نانو موشک تجهیزات جنگی و... را به دست آوردیم.

وی در ارتباط با نقش امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب اسلامی بود که ما را در دنیا به‌عنوان فرد توانمند که هر کاری را می‌تواند انجام دهد نشان داد مردم به امام افکار و اهداف ایشان ایمان آوردند.

مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت مطرح کرد: امام راحل این کشور را با وجود تمام سلایق مذاهب اقوام طوایف توانست با گفتمان و ایجاد وحدت رهبری کند همه را زیر یک پرچم گرد هم آورد و باور ما می‌توانیم در وجود تک‌تک ایرانیان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: امام راحل مردم را رهبری کردند و اتحاد مردم را هدایت کردند وحدت بسیار امر مهمی است در کشورهای همسایه انقلاب‌های مختلفی ایجاد شده که نتوانستند آن را رهبری و هدایت کنند و جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

مولوی دهانی در پایان اظهار کرد: امام خمینی رحمت‌الله با راهبردی اساسی ملت ایران را زیر یک پرچم قرارداد تا توانستیم وحدت را به معنای واقعی ایجاد کنیم و روی پای خود بایستی و قله‌های افتخار را در دنیا یکی پس از دیگری فتح کنیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark