کد مطلب: 63106
 
زندگی‌نامه شهید حاج محب فارسی
مرد روزهای سخت عملیات و بازوی سردار شهید قاسم میرحسینی؛ فرمانده گردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهدا که در تنگنای جنگ چنان روحیه داشت و روحیه می‌داد که گویا هیچ مشکلی در کار نیست.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۲
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، حاج محب تکلیف‌مداری را در سینه تک‌تک رزمندگانش به ودیعه گذاشت، حسرت دیدار یاران شهیدش را سه دهه بر دل کشید و مدام به دیدارشان می‌رفت تا اینکه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۶ پس از تحمل ۲۷ سال درد و رنج شیمیایی به خیل یاران شهیدش پیوست.

فرمانده‌ای که همه فضائل را با هم داشت معلمی، جانبازی، پاسداری و آزاده بودن و بااین‌همه فضیلت او متواضع بود و در عملیات مختلف جنگ از سال ۱۳۶۰ در کنار شهید «حاج‌قاسم سلیمانی» و شهید «حاج‌قاسم میرحسینی»، قائم‌مقام لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی را ایفا کرد.

وی از سال ۱۳۶۴ به‌عنوان فرمانده گردان مستقل ۴۰۹ سیستان و بلوچستان منصوب و با درایت و فرماندهی ممتازی که در عملیات‌های مختلف از وی دیده می‌شد، همواره از یاران صدیق فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله محسوب و سخت‌ترین مأموریت‌ها بر دوش وی و نیروهای تحت امرشان گذاشته می‌شد.

به گفته سردار محمد مارانی یکی از هم‌رزمان شهید، محبعلی فارسی دوران جوانی و تحصیل خود را در جبهه‌ها گذراند و از همان دوران مسیر خود را مشخص کرده بود و علی‌رغم جراحات شدید ناشی از جنگ باز هم قوت قلب خانواده و اطرافیان خود بود و تا پایان عمرش نیز از این مسیر دلسرد نشد و هیچ‌گاه گله و شکایت نکرد؛ چون از مسیری که قدم گذاشته بود اطمینان داشت.

وی با اشاره به رشادت‌های شهید در جنگ تحمیلی گفت: در زمانی که شدیدترین آتش بر سر رزمندگان ریخته می‌شد و نیروهای عراقی در حال هجوم همه‌جانبه سخت بودند شهید فارسی از جمله کسانی بود که باصلابت و اقتدار خاصی چنان حرف می‌زد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است و همین سیره عملی او بود که به سایر رزمندگان امید می‌داد.

وی با بیان اینکه مدیریت، تدبیر و کنترل حاج محب در عملیاتی‌هایی که حضور داشت مثال‌زدنی بود، افزود: غیرت، دلاوری، شجاعت و تعصب این عزیزان و شهدایی همچون میرحسینی در کربلا پنج بود که کمر دشمن را شکست.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark