کد مطلب: 62891
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش:
به‌کارگیری نیروی اتباع غیرمجاز دلیل پلمب ۵ واحد صنفی شد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: در ادامه اجرای طرح برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان، ۵ واحد صنفی که اقدام به به‌کارگیری این افراد کرده بودند، پلمب شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۹
 
هوشنگ ریگی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: با تشدید گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی خاش به‌منظور حمایت از نیروی کار داخلی و شناسایی و برخورد با اشتغال نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار، ۵ واحد صنفی این شهرستان که اتباع خارجی فاقد مجوز را به‌کارگیری کرده بودند، پلمب شد.

وی افزود: بنا بر ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و صراحتاً اعلام شده کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به کار بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چندبرابر دستمزد یک کارگر، جریمه می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: ضروری است مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه‌ها و اصناف از به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به‌عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

ریگی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «جستجوی شغل» افزود: کارفرمایان برای تأمین نیروی کار موردنیاز خود به این سامانه مراجعه کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark