کد مطلب: 38
 
تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی
رژیم صهیونیستی درحالی از خطرناک و تهدیدآمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران دم می‌زند که خود تاسیسات هسته‌ای متعددی در سرزمین‌های اشغالی دارد که هیچ طرف بین‌المللی از فعالیت‌های آن به دلیل پنهانی بودن آگاه نیست.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۹

به گزارش زاهدانه به نقل از پایگاه خبری الحقیقه، رژیم صیهونیستی دارای تعدادی تأسیسات و نیروگاه‌های هسته‌ای در سرزمین‌های اشغالی است و بهانه این رژیم برای این تأسیسات خطرناک و تهدیدآمیز بودن شرایط منطقه است.

از جمله تأسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی که به صورت علنی فعالیت می‌کند، می‌توان به نیروگاه «ناحال سوریک»، نیروگاه «دیمونا»، واحدهای تولید «ایزوتوپ‌های رادیو اکتیو»، تاسیساتی در مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «نقب» و «بسوریک» و تاسیسات تولید «اورانیوم» از فسات در مرکز النقب اشاره کرد.

نیروگاه «ناحال سوریک» که در نزدیکی شهر «تل آویو» قرار دارد، را آمریکا برای رژیم صهیونیستی تاسیس کرده است و این یک نیروگاه پژوهشی با قدرت حرارتی ۵ مگاوات فعالیت می‌کند.

فرانسه نیز نیروگاه ۲۶ مگاواتی «دیمونا» را در النقب برای رژیم صهیونیستی ساخته است، این درحالی است که این نیروگاه قابلیت افزایش قدرتی معادل ۷۰ مگاوات حرارتی را هم دارد. همچنین در این نیروگاه از آب سنگین استفاده می‌شود و همواره رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی اخباری درباره توان نیروگاه دیمونا برای تولید پولوتونیوم که در سلاح‌های هسته‌ای به کار می‌رود، را منتشر می‌کنند. گفته شده، در صورت اصابت موشک به این نیروگاه رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

رژیم صهیونیستی، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در آوریل سال ۱۹۷۵ توافقنامه‌ای تحت عنوان INFCIRC 249 امضا کردند که به موجب آن آژانس از تاسیسات، تجهیزات و مواد هسته‌ای اسرائیل که در توافقنامه ذکر آنها رفته، بازرسی می‌کند.

رژیم صهیونیستی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) و توفقنامه‌های مترتب بر آن را نپذیرفته و این امر باعث شده است تا این رژیم متعهد به اعلام تمام تأسیسات هسته‌ای و فعالیت‌های خود در این حوزه نباشد، که به تبع آن موجب می‌شود، تمام تأسیسات اسرائیل مورد بازرسی قرار نگیرد.

در سایه تلاش آژانس و جامعه بین المللی برای پاک کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای، محافل بین المللی مثل کنفرانس سالیانه آژانس بین المللی و کنفرانس‌های بررسی معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا این رژیم معاهده مذکور و قرار دادن تمام تاسیسات زیر نظر معاهدات بین المللی را بپذیرد، از دیگر موارد می‌توان به درخواست کنفرانس سال ۵۳ آژانس (GC(53)/RES/17 ) و قطعنامه ۴۸۷ شورای امنیت اشاره کرد.

در سال ۱۹۸۰ یک شرکت نیروی برق صهیونیستی مکانی را در منطقه «شیفتا» در صحرای نقب برای تاسیس نیروگاه هسته‌ای اختصاص داد و درباره تجهیزات آن نیز با فرانسه گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

در سال ۲۰۰۷ بار دیگر ایده تاسیس نیروگاه هسته‌ای توسط وزارت زیرساخت‌ها و کمیته انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی از سرگرفته شد و کمیته انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضوع تاسیس نیروگاه هسته‌ای برای تولید برق را بررسی کرد.

پیش بینی می‌شد که توان این نیروگاه به ۱۰۰۰ مگاوات برسد، بار دیگر  رژیم صهیونیستی در ۹ مارس ۲۰۱۰ در حاشیه کنفرانس انرژی هسته‌ای در پاریس اعلام کرد که قصد دارد نیروگاه هسته ای جدیدی را برای تولید برق تاسیس کند که حاکی از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای این رژیم است.

در چنین شرایطی که رژیم صهیونیستی متعهد به هیچ‌یک از توافقنامه‌های بین المللی درباره فعالیت‌های هسته‌ای نیست و تمام فعالیت‌های هسته‌ای و اتمی این رژیم را ابهام و عدم شفافیت فرا گرفته، دم از خطرناک و تهدیدآمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای شفاف ایران می‌زند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark