کد مطلب: 63035
 
فرمانده حوزه شهیده ترکان:
زنان در عصر غیبت مسئول هستند
فرمانده حوزه شهیده ترکان گفت: زنان در عصر غیبت مسئولیت‌هایی در قبال امام خود دارد؛ چون بخش عمده یک جامعه را تشکیل داده و هر چه جامعه در راستای جامعه منتظر قرار گیرد، بیشتر به مقصود و هدف خود می‌رسد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۱
 
منیره حیدری در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت بیان کرد: یکی از عرصه‌های مهم و درعین‌حال نیازمند، فراهم‌سازی زمینه‌سازی زنان در عرصه مهدویت است زیرا زن منتظر در عصر غیبت مسئولیت‌هایی در قبال امام خود دارد؛ چون بخش عمده یک جامعه را تشکیل داده و باتوجه‌به نقش‌های خاصشان در عرصه خانواده و جامعه، توجه به هرگونه برنامه‌ریزی ترویج فرهنگ مهدوی، لازم و ضروری است؛ زیرا هر چه جامعه خود را در راستای جامعه منتظر قرار دهد، بیشتر به مقصود و هدف می‌رسد.

وی ادامه داد: آیات و روایات فراوانی به جایگاه و مقام زن پرداخته است و کتاب‌های فراوانی در این باره نوشته‌اند؛ از جمله کتب تفسیری همچون المیزان نوشته علامه طباطبایی، بحارالانوار نوشته مجلسی، انسان کامل نوشته مطهری را می‌توان نام برد که به ارزش زن در اسلام پی می‌بریم؛ اینکه وظایف فردی همچون خودسازی، تربیت نسل منتظر و در عرصه اجتماع مثل امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دارد.

 فرمانده حوزه
زن منتظر مسیر زندگی خویش را به‌سوی انتظار به حرکت در می‌آورد و از مرحله محب خدا بودن به مرحله محبوب خدا بودن می‌رسد
شهیده ترکان تصریح کرد: در نتیجه زن منتظر با ترویج و تبلیغ هرچه بیشتر دین، خودباوری و معنویت را در بین سایر زنان تقویت می‌کند و به آنان یادآوری کنند که زن منتظر همان زن مسلمان و باایمانی است که حقیقت اسلام را دریافته و به آن عمل می‌کند؛ یعنی درعین‌حال بامعرفت و اعتقاد کامل زمینه را برای ظهور مهیا می‌سازد و در عرصه اجتماع با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر زمینه ظهور را فراهم آورد.

 وی افزود: حال که زن منتظر در نگاه اول، انگیزه‌های لازم را برای کسب شناخت ضرورت و اهمیت حضور فعال به‌عنوان بانویی در خدمت تحقق انتظار دریافت، باید شناخت خویش را در رفتار صحیح و مورد انتظار صاحب‌الزمان (عج) انجام دهد.

حیدری تشریح کرد: زن منتظر مسیر زندگی خویش را به‌سوی انتظار به حرکت در می‌آورد و از مرحله محب خدا بودن به مرحله محبوب خدا بودن می‌رسد زن باایمان با عفت و حجاب ضمن سلامت جامعه سعی می‌کند به درجه‌ای از تکامل برسد و با رعایت ایمان و عمل صالح به خودسازی خود می‌پردازد؛ زیرا ایمان باید همراه با عمل صالح باشد.

وی در پایان گفت: تکلیف زن منتظر با زن عادی فرق دارد منتظران واقعی همه اعمال و رفتار خویش را مطابق عمل معصومین قرار می‌دهد و حرکت در مسیر انسان کامل را انجام می‌دهد؛ یعنی از هرگونه همکاری با ظلم و فساد اجتناب می‌کند؛ زیرا انتظار می‌رود الگوی نجابت و حیا و پاکی باشند و از آنان که خود را شیعه زهرا (س) و امت محمد (ص) می‌دانند، حجاب و عفاف را رعایت کنند وگرنه رضای خدا و رسول و امام‌زمان (عج) را نمی‌توانند کسب کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark