کد مطلب: 63071
 
مسابقات جهانی بوکس و گزینشی المپیک؛
دانیال شه بخش از سد نایب‌قهرمان المپیک ریو گذشت
رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از روز یکشنبه با حضور ۶۳۲ بوکسور از ۱۱۲ کشور در شهر بوستو آرسیتسیو (لُمباردی) ایتالیا آغاز شده و تا بیست و یکم همین ماه ادامه دارد و این مسابقات، حکم انتخابی المپیک پاریس را دارد و چهار نفر برتر هر وزن، مسافر المپیک می‌شوند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، تیم ملی ایران با ۶ بوکسور راهی ایتالیا شده است، «فونتانا» سرمربی کوبایی و همایون امیری و محمد عاشری به‌عنوان مربی، کادرفنی اعزامی را تشکیل می‌دهند.

دوشنبه‌شب و در وزن ۵۷ کیلوگرم، دانیال شه‌بخش دارنده مدال برنز جهان و نقره آسیا برابر «یوئی فینول» دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ ریو از ونزوئلا قرار گرفت و با مبارزه‌ای حساب شده در هر سه راند حریفش را زمین‌گیر کرد و در نهایت پیروز شد.

 دانیال شه‌بخش بوکسور پر افتخار سیستان و بلوچستان در وزن ۵۷ کیلوگرم برابر حریف قدرتمند ونزوئلایی که نایب‌قهرمان المپیک بود، قرار گرفت و با ارائه مبارزه‌ای هوشمندانه به برتری دست‌یافت تا راهی مرحله بعدی شود.

شه‌بخش در مرحله بعد با شکور اوزوف از ترکمنستان مبارزه می‌کند این بوکسور نیز موفق شد نماینده میزبان را شکست دهد، نایب‌قهرمان آسیا و دارنده اولین مدال جهانی تاریخ بوکس ایران با این مبارزه طوفانی ثابت کرد که فقط دنبال مدال جهانی است.

از ساعاتی دیگر و در وزن ۸۰ کیلوگرم، میثم قشلاقی نایب‌قهرمان آسیا با «لاکشیا چاهار» بوکسور جوان هندی که در مسابقات نیمه‌حرفه‌ای مبارزه می‌کند، روبه‌رو می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark