کد مطلب: 44937
 
اختصاص 500 میلیارد تومان برای نشر فرهنگ دینی در بودجه 94
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای نشر فرهنگ دینی در سال آینده بودجه‌ای 500 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
اختصاص 500 میلیارد تومان برای نشر فرهنگ دینی در بودجه 94
 
به گزارش زاهدانه،علی لاریجانی امروز در آیین گشایش دهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران با بیان اینکه قم مرکزی مهم برای تولید تفکرات دینی شده است، اظهار کرد: در حقیقت می‌توان قم را بستری مناسب برای تأملات نظری دینی معرفی کرد و البته لازم است از این ظرفیت در سطح ملی و بین‌المللی بهره کافی برده شود. 
 
وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قم درخشش خوبی در این عرصه داشته است، افزود: امروز شاهد هستیم که تفکر دینی را از منظر علما و اندیشمندان قم مورد ارزیابی قرار می‌دهند. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قم باید در حوزه تولید کتاب از نظر کمی و کیفی به پیشرفت بیشتری برسد. 
 
وی ادامه داد: جامعه‌ای از نظر عقلانیت در سطح بالاتری قرار می‌گیرد که از نظر تولید کتاب به رشد بیشتری رسیده باشد و رشد اندیشه دینی هم به تولید کتاب‌های دینی بستگی خواهد داشت. 
 
لاریجانی با بیان اینکه قم از نظر کمی و کیفی در حوزه نشر کتاب‌های دینی رشد خوبی داشته و یکی از مراکز تولید این نوع از کتاب‌ها به شمار می‌رود، گفت: مولفان و ناشران خوبی در قم حضور دارند که کتاب‌های محققانه‌ای را روانه بازار می‌کنند علاوه بر این راه‌اندازی چاپخانه‌های خوب در قم به این روند کمک کرده است و این روند باید حمایت شود. 
 
رئیس قوه مقننه افزود: ناشران و مولفان همواره جزء اقشار مظلوم جامعه بوده‌اند البته باید به این نکته توجه داشت که کتاب و کتابخوانی زمینه‌ساز رشد عقلانی جامعه به شمار می‌روند و لازم است در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم صورت بگیرد. 
 
وی با اشاره به اینکه در بودجه 94 هم توجه کافی به حوزه فرهنگ صورت نگرفته است گفت: 500 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شده ولی به یقین این رقم کم است؛ آنچه در مجلس مورد بحث قرار گرفته و کمیسیون تلفیق به آن توجه داشته این مبلغ است که برای فرهنگ دینی در نظر گرفته شده است. 
 
لاریجانی بیان کرد: به دولت هم توصیه خواهیم کرد در حوزه فرهنگ دینی و نشر کتاب‌هایی با این مضمون توجه بیشتری داشته باشد و قم را به عنوان پایتخت فرهنگی کشور مورد عنایت افزون‌تری قرار دهد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark