کد مطلب: 62883
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
دستگاه‌های اجرایی ملزم به هم‌افزایی خط ارتباطی و تعامل مناسب هستند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرمانداران باید مشکلات پیشروی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را بررسی کنند و دراین‌خصوص برای حل مشکلات این حوزه‌ها، خط ارتباطی و تعاملی مناسب میان دستگاه‌های اجرایی برقرار کند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۱
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، محمد کرمی در جلسه با فعالین حوزه شیلات در جنوب استان بیان کرد: باید کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار یکدیگر قرار گیرند و اگر در این مسیر کمبودی احساس شود ما آن را پیگیری و فراهم می‌کنیم.

 وی با بیان اینکه نباید فرصت‌ها را از دست دهیم، افزود: ما باید حوزه شیلات را با سرعت و شتاب مضاعف در طول نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان توسعه دهیم.

 استاندار تصریح کرد: فرمانداران و مسئولان ذی‌ربط عملکرد روزانه از میزان پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام پروژه‌های عمرانی را در بخش‌های اداری بررسی کنند چرا که هیچ توجیهی در معطلی در این زمینه وجود ندارد.

 وی ادامه داد: باید از کارمندانی که به‌صورت جهادی و دلسوزانه در پیشرفت کارها تلاش می‌کنند تشویق صورت گیرد و همچنین آن دسته از افرادی که امتناع در فعالیت‌های محوله و انجام کار مردم دارند، جایگاهی در دستگاه‌های دولتی ندارند.

 کرمی با اذعان به اینکه تمام صیادان اعم از قایق‌های سبک‌وسنگین و دارای لنج باید تعاونی تشکیل دهند، عنوان کرد: باید برنامه‌دهی و آموزش منسجم در جهت افزایش بهره‌وری صیادان عزیز، برنامه‌ریزی شود.

 وی افزود: بایستی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا صیادان در زمان عدم امکان صید و صیادی دریایی به‌واسطه مساعد نبودن شرایط جوی و... با احداث حوضچه‌های کوچک در اطراف روستاها و ارائه تسهیلات، فعالیت لازم را داشته باشند.

 استاندار تأکید کرد: باید امکانات در اختیار مردم قرار گیرد و تلاش شود تا مردم در بطن کار قرار گیرند و از این طریق ثروتمند شوند، چرا که ما باید از این طریق تولید ثروت در منطقه داشته باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: نباید صیادان ما مشکلات مالی و معیشتی داشته باشند؛ بلکه باید با ایجاد تعاونی‌های صیادی، مسکن و دیگر خدمات رفاهی آنها فراهم شود.

 کرمی در پایان بار دیگر تأکید کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی در بازدیدهای آینده، گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات این جلسه ارائه کنند.

 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark