کد مطلب: 62973
 
مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:
رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به موضوع مردم‌سالاری تأکید دارد
مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهم‌ترین موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع مردم‌سالاری و تحقق این مقوله در فرایند انقلاب اسلامی است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۶
 
حسن نکوئی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌سالار است چون مردم مستقیماً در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند و عرصه‌های مختلف برای حضور مردم پیش‌بینی‌شده است، یکی از مهم‌ترین موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع مردم‌سالاری و تحقق این مقوله در فرایند انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مردم‌سالاری در اصول مختلفی از قانون اساسی جمهوری اسلامی و از راه‌های مختلفی نظیر انتخاب مستقیم و غیرمستقیم، حق امربه‌معروف، همه‌پرسی و... مورد تأکید قرار گرفته است.

 قانون اساسی تبلور مردم‌سالاری دینی است
مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان تصریح کرد: کل قانون اساسی ما تبلور مردم‌سالاری دینی است، یعنی در مقدمه قانون اساسی اصلاً تعریفی که از حکومت اسلامی ارائه می‌دهد یک تعریف مردم‌سالارانه است، انقلاب امری مستمر و تمام‌نشدنی است؛ چون آرمان‌های آن بسیار بزرگ، فراگیر و جهانی است، مقایسه نتایج با آرمان‌ها موجب تحرک و تلاش بیشتر و مانع رکود و توقف است.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم میزان پیشروی یک نفر در حرکت به سمت یک مقصد را بسنجید می‌توانیم نقطه شروع حرکت ایشان را نادیده بگیریم، بنابراین برای ارزیابی توفیقات و پیشرفت‌ها را در بخش‌های مختلف، نسبت به گذشته و شناسایی موارد ارتجاعی بازگشت‌های که می‌تواند نماد شکست باشد، می‌توان شرایط کنونی را با گذشته مقایسه کنیم و لازم است در ارزیابی‌ها به مقدورات و امکانات و همین‌طور موانع توجه شود در این صورت ارزیابی منصفانه‌ای خواهیم داشت.

نکوئی تشریح کرد: در مقایسه با آرمان‌ها و اهداف بلند و جهانی انقلاب اسلامی می‌توان گفت نظام اسلامی هنوز در ابتدای راه است نظام طاغوتی سرنگون و نظام توحیدی جایگزین آن شده، اما تا شکل‌گیری یک جامعه الگو برای تشکیل امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی هنوز انقلاب اسلامی در مراحل ابتدایی است.

وی ادامه داد: اگر همه رشد جبهه حق و انزوای رو به اضمحلال جبهه باطل را به طور واقع‌بینانه و به‌دور از جوسازی رسانه‌ای دشمن ببینیم، حرکت جامعه اسلامی در آستانه رسیدن به قله کاملاً قابل‌درک است و در کنار پیشرفت‌ها اگر به ضعف دشمنان و بدخواهان انقلاب نگاه کنیم متوجه می‌شویم دشمنان ما امروز در انزوا و روبه‌زوال و در لبه پرتگاه قرار گرفته‌اند و مانعی برای ترقی نیست.

جدال ما جدال نابرابری است
مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه سلمان استان اذعان کرد: جدال ما جدال نابرابری است دشمن لجستیک قوی دارد میلیون‌ها دلار برای عرصه رسانه و جنگ تبلیغاتی‌اش هزینه و اجماع می‌کند این جدال نابرابر است ولی ما پروردگار را داریم ما افراد مخلصی داریم که اگر بنا باشد پیروزی اتفاق بیفتد از دریچه زحمات آنها و توکل به ارتباط با پروردگار است.

وی افزود: دنیای غرب آن‌قدر به خودش دروغ گفته است که کم‌کم خودش هم باور کرده است که اگر «هوچی‌بازی» در بیاورد می‌تواند در پیشبرد اهداف شومش موفق باشد جمهوری اسلامی و اندیشه‌های دینی و قران ریشه ۱۴۰۰ساله دارد، مردم کشورمان حاضرند جان و مال خود را نه یک‌بار، بلکه صدبار برای این ریشه بگذارند. اتحاد بین اقوام کشور ایران ریشه پنج‌هزارساله است.

نکوئی عنوان کرد: شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه به معنای واگذارنکردن حق تعیین سرنوشت شهروندان و عشق و علاقه‌ای است که به انقلاب دارند، تنها راه برای جبران ناکارآمدی و بازگشت امید به جامعه است و به‌عنوان یک حق نیز قلمداد می‌شود، حقی که در همه جوامع و مکاتب بشری به‌عنوان فضیلت و ارزش شناخته می‌شود و با عناوینی همچون حق انتخابگری، حق مشارکت در تعیین سرنوشت و... شناخته می‌شود مشورت با مردم در اداره حکومت، سعه‌صدر، حسن خلق، گشاده‌رویی و نرم‌خویی مسئولین در برخورد با مردم باعث تقویت پیوند بین مردم و نظام می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark