کد مطلب: 62982
 
حاشیه‌نگاری از حضور حماسی مردم زاهدان در راهپیمایی
جشن پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور حماسی مردم زاهدان با شوروشعف بسیاری در این شهرستان برگزار شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۰
 
به گزارش پایگاه خبری نحلیلی «زاهدنیوز»، ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ درحالی‌که خیلی از دشمنان میهن ایران اسلامی در خیال خام نابودی این کشور پرصلابت بودند ۴۵ سالگرد خود را در کنار مردم جشن گرفت.

این انقلاب اسلامی با رهبری امام فرزانه به پیروزی رسید تا اسلام ناب محمدی احیا و زنده نگه داشته شود و در امتداد آن این پرچم پرافتخار به دست رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی سپرده شد.

 امروز خیابان‌های زاهدان مملو از شوروشوق مردم ولایت‌مدار بود پیر و جوان در کنار هم و دوشادوش یکدیگر در این راهپیمایی شرکت کرده بودند.

 شروع این حماس بزرگ از ساعت ۹ صبح اما مردم زاهدان باشعور و شوق وصف‌نشدنی خیلی زودتر از این ساعت در محل جمع شدند وارد مسیر راهپیمایی که می‌شدید نوجوانان دهه نودی با لباس‌های سنتی و سوزن‌دوزی شده مشغول هم نوایی سرودهای افتخارآمیز برای میهن خود بودند.



حضور مادران و فرزندان ایرانی در ۲۲ بهمن‌ماه
 مادران زاهدانی نیز در این جمع حضور داشتند مادرانی که همراه خود فرزندان و کودکان خردسال خود را داشتند و دست در دست یا به همراه کالسکه در این مراسم حضور داشتند.

 گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی و راهنمایی از روزها قبل برای حضور در این مراسم خود را آماده کرده بودند و با گروه ۸ دوستان خود درحالی‌که پلاکاردهای پرچم ایران اسلامی را در دست داشتند آمده بودند تا حماسه دیگری را خلق کنند.



 در گوشه‌ای از این جشن تولد گروهی از هنرمندان زاهدانی با پوشیدن لباس محلی رقص سنتی خود را انجام می‌دادند که باعث شوروشعف دوچندان این مراسم شده بود صدای و نوای موسیقی سنتی جمعیت حاضر را به وجد آورده بود.
 
 در یکی از غرفه‌های حاشیه راهپیمایی با گذاشتن صندوق رأی نمادی از انتخابات و مشارکت مردمی را به نمایش گذاشته بودند این صندوق رأی و بروشورهایی که در بین مردم پخش می‌شود توجه بسیاری از افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی به‌خصوص نوجوانان و جوانان را به خود جلب کرده بود.



نمایش آثار هنری دانش‌آموزان هنرستانی در حاشیه راهپیمایی
 مسئولان و معلمان در کنار دانش‌آموزان امروز در این راهپیمایی حضور داشتند تا مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام اسلامی بزنند دختران هنرمند هنرستان زینب کبری دستاوردهای خود را در کنار مسیر راهپیمایی به نمایش گذاشته بودند.

 در گوشه‌ای حضور جوانان و نوجوانان زاهدانی به چشم می‌خورد و در گوشه‌ای دیگر حضور افراد سن‌وسال داری که در پیچ‌وخم ایام موی سفید کرده و با کمر خمیده باتکیه‌بر عصا آرام در این راهپیمایی قدم می‌زنند تلخی ایام باعث نشده بود که از مسیر انقلاب اسلامی جدا شوتد در پای صحبت می‌گفتند که تا زمانی که جان در بدن داشته باشند همواره در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

 امسال هم این راهپیمایی با حضور پر شور مردم ولایت‌مدار زاهدان، شیعه و سنی، زن و مرد پیر و جوان، مسئولان عالی‌رتبه استانی و شهرستانی برگزار شد تا مشت محکمی بر دهان گزافه‌گویان باشد تا جهان و جهانیان بدانند باگذشت سال‌ها هنوز هم مردم در راه انقلاب و آرمان‌های امام راحل هستند و این پرچم هرگز از اهتزاز نمی‌افتد.
 
 انتهای خبر/
 
 
Share/Save/Bookmark