کد مطلب: 62938
 
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:
پیشرفت ۸۵ درصدی بزرگراه زابل - زاهدان
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طرح بزرگراه زابل - زاهدان با پیشرفت ۸۵ درصدی روند روبه‌رشدی دارد و سال آینده به اتمام خواهد رسید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، عطاالله اکبری در بازدید محمد کرمی استادار سیستان و بلوچستان در بازدید از طرح راهسازی شمال استان، خواستار تسریع در روند عملیات اجرایی آن شد بیان کرد: تعهد ما قبل از سال، ۲۷ کیلومتر بود که در حال انجام و آسفالت است.

 وی ادامه داد: این طرح با پیشرفت ۸۵ درصدی روند روبه‌رشدی دارد و سال آینده به اتمام خواهد رسید، ساخت بزرگراه زابل - زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: این اداره کل برای افزایش ظرفیت ترانزیت راه‌های استان، ایمنی سفر و کاهش تصادفات رانندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌ویژه احداث بزرگراه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی افزود: راه‌سازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و باتوجه‌به ویژگی‌های جغرافیایی استان راه‌سازی نیاز به بودجه بیشتری دارد طور یکه هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

اکبری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل مانند توسعه بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان در این منطقه می‌تواند ظرفیت‌های مغفول مانده این منطقه را احیا کند، تأکید کرد: با وجود این بدهی، تمامی پیمانکاران باقدرت طرح‌های عمرانی و راه‌سازی استان را به‌پیش می‌برند.

وی اظهار کرد: گسترش شبکه راه‌های منطقه، تسهیل در ترافیک عبوری، دسترسی سریع به مراکز تجاری، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، سامان‌بخشیدن به یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی کشور یعنی چابهار - میلک، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش تصادفات و ضایعات ترافیکی و تأمین ایمنی بیشتر در حمل‌ونقل و بهبودبخشیدن سرمایه‌گذاری ملی و منطقه‌ای را از جمله مهم‌ترین اهداف توسعه شبکه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان است.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به‌عنوان استان مرزی می‌تواند نقش غیرقابل‌انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد، به‌ویژه باتوجه‌به قرابت‌های جغرافیایی و فرهنگی با کشورهای افغانستان و پاکستان، توسعه بزرگراه‌های این خطه بسیار حیاتی است.

 انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark