کد مطلب: 59338
 
نویسندگان کتاب نقش سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس مطرح کردند؛
تلاشی دو ساله برای گردآوری اسناد و اطلاعات /جای کتابی جامع پیرامون نقش رزمندگان سیستانی و بلوچ در جنگ تحمیلی خالی بود
علی کیخا نویسنده کتاب«نقش استان سیستان و بلوچستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»گفت:نوشتن این کتاب دو سال به طول انجامید و اطلاعات مختلفی را از همه نهادهایی که به نوعی در دفاع مقدس مقدس نقش داشتند دریافت کردیم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
 
به گزارش  زاهدنیوز، علی کیخا یکی از نویسندگان کتاب «نقش استان سیستان و بلوچستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در مراسم نمایی از آن، بیان کرد: همواره به این فکر بودیم که رشادت های مردم غیور این استان را به عنوان برگی زرین در تاریخ ثبت کنیم و بتوانیم این دلاورمردی ها و رشادت ها را به جامعه به ویژه نسل های آینده انتقال دهیم.

وی افزود: کار را با تحقیقات میدانی و با هماهنگی فرماندهان سپاه استان آغاز کردیم و با رزمندگانی که به خارج از استان مهاجرت کرده بودند گفت و گو  و اطلاعات آنها جمع آوری شدچندین بار به لشکر 41 ثارالله کرمان برای گردآوری اسناد مراجعه کردیم .

وی خاطرنشان کرد: نوشتن این کتاب دو سال به طول انجامید و اطلاعات مختلفی را از همه نهادهایی که به نوعی در دفاع مقدس مقدس نقش داشتند دریافت کردیم و براساس آن اسناد و مدارک این کتاب را نوشتیم و به ثمره خون شهدا این کتاب جامع درباره استان تدوین و به چاپ رسید.

جای چنین کتابی در باره استان خالی بود

داوود شیرازی نویسنده دوم این کتاب نیز عنوان کرد: هدف از تبیین این کتاب این است که در بررسی های میدانی متوجه شدیم کتاب هایی که تاکنون درباره دفاع مقدس در استان به نگارش درآمده است در قالب زندگی نامه شهدا و خاطرات شخصی بوده است و کتاب جامعی درباره نقش رزمندگان سیستان و بلوچستان در دفاع مقدس نداشتیم بنابراین به فکر تبیین این کتاب افتادیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از افراد جامعه ممکن است اطلاعاتی درباره نقش رزمندگان سیستانی و بلوچ در دفاع مقدس نداشته و یا دسترسی به اسناد این موضوع نداشته باشند، تصمیم گرفتیم کتابی را دراین باره تدوین کنیم که به عنوان منبع در اختیار همگان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار به شهید فارسی مراجعه کردم سپس با محمد حسین پودینه از رزمندگان دفاع مقدس گفت و گو داشتم و دراین باره اتفاق نظر داشتند جای چنین کتابی در باره استان خالی است که به لطف خدا، زحمات به نتیجه رسید و کتاب تدوین و چاپ شد و امیدوارم بتوانیم در تکمیل این کتاب نیز قدم های خوبی برداریم و در اختیار مردم قرار دهیم.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark