کد مطلب: 62884
 
امام جواد مولودی پربرکت برای شیعیان
امام نهم شیعیان مولودی پربرکت برای شیعیان نامیده شدند تا مشتی هدایت مسلمانان را در این دنیای پر از گمراهی عهده‌دار شوند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز»، دهم ماه رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در شهر مدینه دامان اهل‌بیت (ع) به وجود باسعادت امام محمد بن علی (ع) سبز شد، هدایتگری که بعد از تولد پدر بزرگوارشان، امام هشتم ایشان را مولودی پر برکت برای همه شیعیان توصیف کردند.

این امام بزرگوار در سن هشت‌سالگی به امامت رسیدن و مدت ۱۷ سال کشتی هدایت مسلمانان را برعهده داشتند در روایات متعددی کرامات بسیاری را بر امام نهم عنوان کردند.

این امام بزرگوار به جوادالائمه شهرت دارد و از القاب دیگر ایشان می‌توان به تقی، ابن رضا، زکی، قانع، رضی، مختار، مرتضی و منتجب اشاره کرد.

جود و بخشش بسیار زیاد ایشان به دیگران و کثرتی که در بخشیدن و احسان نسبت به مردم داشتند باعث شد تا به لقب جواد مشهور شوند، در روایات بسیاری از نافله‌های شب این امام بزرگوار یاد شده است.

در اسلام بابرکت‌تر از امام تقی (ع) زاده نشده
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا رضوانی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: همه امامان ما امامان علم و معرفت اخلاص و ارزش‌های دینی هستند رسالت آنان پذیرش و آموزش حق و حقیقت به طالبان حقیقت است.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار به لحاظ سن کوچک‌ترین امام شیعیان است در اسلام بابرکت‌تر از این امام زاده نشده است، در زمان امامت این امام بزرگوار برخی از شیعیان به دلیل سن کم ایشان به شک و گمراهی کشیده شدند و فرقه‌های دیگری مانند واقفیه را شکل دادند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام هشتم تا سن ۴۷ سالگی فرزندی نداشتند؛ لذا خداوند به امام تقی (ع) از سنین کودکی بلاغت و حکمت عطا فرمودند که در مباحث باذکاوت بسیاری این دانش خود را نشان دادند.

وی افزود: امام‌شناسی درجه‌ای بسیار بالا دارد و تمامی مسلمانان این وظیفه را دارند که امام خود را به‌خوبی بشناسند تا با الگوگیری از شیوه زندگی آنان مسیر زندگی خود را شکل دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوانی تصریح کرد: امام یعنی پیشوای علم و معرفت زمان، یعنی کسی که حتی علم را هدایت کند ایشان نور تقوا بودند در سنین کم در کاخ مأمون تقوای خود را در فسخ و گناه کاخ‌نشینان را حفظ کردند.

وی عنوان کرد: ایشان مظهر صبر و کمال است زندگی در کنار فردی که با حیله و فریب بسیار پدر بزرگوارشان را به شهادت رساند و با زنی که مانند مار در آستین بود و سبب شهادت این امام بزرگوار شد نشان از صبر و کمال بی‌اندازه ایشان است.

کارشناس مذهبی مطرح کرد: توسل به این امام بزرگوار به‌خصوص برای حوائج دنیایی کارگشا است بارها به چشم دیده‌ام که افرادی که از ایشان مدد خواستند به حاجت خود رسیده و گره از کارشان باز شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوانی در پایان با اشاره به حدیثی از امام نهم (ع) گفت: بافضیلت درست و ارزشمندترین عبادت‌ها آن است که خالصانه باشد، این امامان برای هدایت جامعه اسلامی و بشری آمدند و همواره به عبادت خدا آن هم به‌صورت خالصانه و از روی صدق و صداقت تأکید کردند بر ما است که از سخنان آنان پیروی کرده و ایشان را سرلوحه خود قرار دهیم تا به‌غایت نهایی خود یعنی رضایت خداوند بتوانیم دست یابیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark